• sophiie

Kundtjänst- lön

Ska på intervju imorgon på UPS kundtjänst.
    Vad ska man ge för löneanspråk?
    Har jobbat en kortare tid som taxitelefonist o i serviceyrke. Mer räknar mig mer som oerfaren än erfaren telefonist..

SOMEONE??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-15 19:39:44:
    OJ DET BLEV VISST DUBBELT. DÅ JAG VILL ÄNDRA RUBRIKEN!!!

• Svar på tråden Kundtjänst- lön
  • MsNordqvist

Jag sitter som telefonist för både växel och olika kundtjänster och tjänar nu när jag går på timlön 93kr/tim inkl semesterersättning.

• evb

Våra kundtjänstmedarbetare på vårat företag har lite olika beroende på hur länge dom jobbat men minst 16000/mån iaf..

• E l l a

17500 kr har våra som lägsta lön, sedan anspassas det inviduellt.

• MsNordqvist

Hmm, lite underbetald man är alltså...

• E l l a
    MsNordqvist  - det beror väldigt mycket på vilken sorts kundtjänst man jobbar på. Oftast är det så att jobbar man på ett större företag som har en egen kundtjänst så är lönen ganska bra, jobbar man mer i "callcenter" företag så är lönerna mindre.

På vårt företag jobbar man inom kundtjänst både i telefon och med en rad administrativa uppgifter, de som jobbat där längre ligger generellt på mellan 20000-24000 kr/mån, nya och vikarier börjar på 17500 kr/mån. I callcenters har jag erfarat att man dess har mindre i lön, lite sämre anställningsförhållanden och sämre arbetstid (kvällar, helger etc), runt 95 kr/timme har de som jag känner till.
  • Duckan74

När jag jobbade som enbart receptionist hade jag 18500kr/mån när jag började och fick sen höjt till 20000kr/mån.

• MsNordqvist

E l l a: Jo, precis så är det ju. Jag sitter på ett callcenter och jobbar för många olika kundtjänster. Företaget är ett mycket framgångsrikt sådant som lätt skulle kunna betala ut högre löner, men som sagt, jobbar man på callcenter får man helt enkelt oftast "nöja" sig med lägre lön. Och sämre arbetstider. Sånt är livet

• E l l a
    MsNordqvist - det är ju lite tråkigt faktiskt, för generellt gör ni ju mer än vad de gör på exempelvis vår kundtjänst - ni har ju hand om en massa företag och kundtjänster, mer att hålla reda på osv.
  • jättehemlig

Lönen beror också lit på var någonstans i landet det är, lönerna är oftast högre ju närmare storstäderna man kommer.

• MsNordqvist

E l l a: Jo, egentligen så borde det ju vara så. Om lönen var högre så skulle ju personalomsättningen bli lägre också och då skulle det bli mindre utbildningskostnader osv. Men men, dom har väl inte kommit på det än Jag tänker då inte jobba här resten av livet, även om jag trivs SUPERbra med jobbkamrater osv.

Men nu blev det här lite OT känner jag, sorry TS!

Svar på tråden Kundtjänst- lön