Heeej! Så det fanns fler än jag!!!
Tro hopp och kärlek: Jag hade varken känsel eller styrsel i foten. Om jag stog på båda benen, sen när jag kunde göra det så kunde jag inte lyfta på foten. Den fick bara följa med. När jag gick var det liksom som om jag slängde fram den. Tydligen kallas det droppfot. Men från början kunde jag inte alls stå på högra benet. Men sakta men säkert kom både känsel och styrsel tillbaka. Jag fick också en jättebra skena som jag hade på benet som gjorde att jag kunde gå, fast lugnt och långsamt. Vagnen var min rullator, he he. Skämt och sido så gjorde skenan att mitt ben blev så pass stadigt att jag kunde gå, fast utan var det kämpigt. Kändes lite otäckt att bära på Noah när jag ibland kunde trilla omkull för att benet föll undan. Men så länge jag hade skenan gick det bra.
Medow: Vet du varför du fick det under förlossningen? Jag skulle själv verkligen vilja veta. Är du rädd för att det ska bli samma sak den här förlossningen? Vilken förlossningsställning hade du. Jag födde i gynställning och har fått för mig att det har något med saken att göra. Fick också världens kramp i höger benet (som sedan blev utan känsel) under krystningen. Och när jag skulle gå och kissa när allt var klart föll jag omkull, för att benet pajkat. Hade ingen aning
Vad säger era barnmorskor? Har inte hunnit prata med min än, fick nyligen veta att det troligtvis handlar om ett diskbråck. Mina andra sjukgymnaster har inte kunnat ge mig några raka besked.
Skönt att ha hittat några som upplever samma sak. Kram Ida