• KisseNova

Engelsk Bulldogg!

I 10 år har jag suktat efter denna ras, våldgästat bulldogg-ägare på utställning och bara andats in engelsk bulldogg.

Har kontakter i den rasen och vet deras problem med mera så jag undber mig åsikter om dennas ras åkommor och utseende.

Nu undrar jag om det finns någon här på FL som har engelsk bulldogg, gärna ifrån Bullhards kennel! Älskar mentalitet på deras hundar Skrattande

• Svar på tråden Engelsk Bulldogg!
  • Splach

et att det finns minst en person som har engels bulldog här på FL, minns dock inte vad hon heter

• veronicaermanbriks

en av mina närmsta vänner har en engelsk bulldog.
    Bettan heter hon och är så söt så söt.
    Har dock inget vidare tempo under promenaderna

• KisseNova

Haha, nej bulldoggen har ofta inget tempo. Där går man sakta för att njuta av tiden, lite som tjuren Ferdinand som sitter under sin korkek.

Jaa, visst är dom såå söta Skrattande

• Anettan73

Hej på dig.. Jag har ingen Engelsk bulldog men en väldigt nära vän här på FL har en... En Champion.. Gunnel heter hon o e såååå söt.

Linda81 heter on på fl som har hunden. Där e nån bild på gunnel med...
    Och visst e Gunnel lat men hon får sina ryck. Hon e en riktig Pajas. HAr aldrig skrattat åt en hund som jag gjorde när vi gick i hundkurs tillsammans...

Jag är Kårvare...Är du???(¯`°?.¸ ღ www.familjeliv.se/Forum-5-163/m12310375.html ღ ¸.?°´¯)
  • MansonDust

När jag bodde hemma med mamma än så hade vi en sån. Dolly. Så himla go. Bästa hundarna.

Min mamma heter Rosali här inne, finns en bild på Dolly i Galleriet.

• MansonDust

Dom kan få lite ryck ibland, precis som bullterriers, och kuta fram & tillbaks och busa och jaga bollar. Helst vid samma tid varje dag.

• Uncia

vi har haft franska bulldoggar.

bulldogvalpar är ju såå söta. tills du får en riktig, så får du trösta dig med ICA´s jättesöta gosedjurs-bulldogar så länge.

• KisseNova

En killkompis till mig har en Engelsk Bulldogg, är rätt sugen på att åka ut till honom någon dag eller ännu bättre ..till hans mamma som föder upp såna Skrattande

ska genast in och kika på bullarna =)

• Linn81

Hej! Jag har en engelskbulldog som heter Gunnel!!! Finns lite bilder i min presentation, jag får nog lägga in fler bilder när det finns ett så stort intresse!Jättekul

• Linn81

Nu finns det lite fler bilder på min bulle på min sida! Titta och njut

• KisseNova

buhu, vill ha en bulle nu! Tycker att 10 är alldeles för lång tid att behöva vänta och mer tid kommer att gå innan jag får en alldelses egen bulle. Tror att jag utsätta en av mina killkompisar för att han ska hälsa på sin moster (hon e bulldogguppfödare) så jag får pussa och gosa..

Svar på tråden Engelsk Bulldogg!