• Anonym (??)

Rek. brev???

Hej!
    Idag har min man fått en avi att han har ett rek. brev att hämta på posten.
    Han har inte beställt nåt, vad kan det vara?!!
    Vi ligger efter med banklånen kan det vara brev från dem?
    Eller nån annan skuld som ligger hos inkasso?
    Snälla ge mig svar så jag (kanske) kan få ro och sova inatt.

• Svar på tråden Rek. brev???
  • getingmidja

Låter märkligt, tror inte de som kräver in skulder skickar rekommenderat?
    Det är säkert ingen fara.

• jacklin

Mitt ex fick ett sådant brev en gång och då handlade det om en varning för vräkning för han hade haft för mycket fester.

Men är det skulder från inkasso så brukar de ju komma som vanliga brev. Det har min syster fått.

Det kan nog vara från banken.

• blondimom

ta inte ut nått i förskott! det kan ju vara nån avlägsen släkting sov VERKLIGEN ville att julklappen skulle komma fram till rätt person i år..:)

jag fick ett "sånt" brev..:) funderade o funderade, det visade sig att det var en avlägsen släkting beslutat sig för att köpa ett guldhalsband till min son 2 månader efter hans dop..:) alla rekomenderade brev behöver inte vara negativa:) håller tummarna för att det e positiva saker att hämta ut!

• getingmidja

Enligt min sambo som sitter här bredvid kan det mycket väl vara så som du skrev med skulderna, om ni ligger efter mycket ekonomiskt.

• Anonym (??)

Tack! Ja vi får väl se, vi har försökt ringa banken varje dag men det är ju ingen som svarar..*ggrr*
    Imorgon har dem kvällsöppet så maken ska köra in o prata med dem efter jobbet..
    Men är det nån som vet om banken brukar skicka brev rek??

• Anonym (??)

getingmidja: Banklånen menar du?

• Anonym (åäö)

jag fick ett rek. brev en gång och det var från ett inkassobolag

• jacklin

Jo banken kan skicka sådana och speciellt då om man inte har betalat till de, så kan det vara så att de tror att man flyttat eller så och därför skickar på det sättet för att vara säkra på att rätt person får de.

• Anonym (??)

Ok, vi får väl se imorgon, vi ligger efter med ett spintablån och vi betalar av så mycket vi kan på det varje månad.. är snart ikapp så jag hoppas det inte är från dem.

• Bettiz

Det kan ju även vara nya koder till kontokort/e-bank eller liknande!

Svar på tråden Rek. brev???