• Freida

Många men slöa spermier Någon som blivit gravid?

De sa till oss att min man hade 65mijl spermier/ml (?) många tydligen.. men att de va slöa å missbildade mång av dem, men att vi KAN bli gravida på naturlig väg även om det kan ta kanske 10 år. Vi fick iaf genomgå IVF och misslyckades på första försöker... är det någon som lyckats bli gravid under liknande förhållanden?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-01-22 19:57:25:
    Skulle gärna vilja ha flera svar på denna tråd...

• Svar på tråden Många men slöa spermier Någon som blivit gravid?
  • Birigel

Jodå! Vi hade något liknande problem, min man hade slöa spermier. Vi har gjort 2 misslyckade IVF. Jag blev gravid på båda, men det blev tidiga missfall. Efter flera år så blev jag faktiskt gravid på naturlig väg. Jag trodde inte det var sant när jag fick reda på det. Nu har vi en underbar dotter på snart 2 år. Så ge inte upp.

• timtom

Min man har dåliga spermier på alla punkter,dvs. mängd,antal,rörelse och missbildade.Vi har faktiskt ändå lyckats bli gravida på naturlig väg en gång(missfall).På IVF har vi blivit gravida två gånger av två.Lycka till!

• Freida

Birigel; Tack Ska föröka... vill juh bara veta NÄR? Hehhe...
    timtom; Så ni har 2 barn?

Behövde bara lite ny ebergi...

• timtom

Jag har två barn med annan man 10 o 6 år.Alla graviditeter med min nya man har tyvärr slutat i missfall.Håller på att spraya inför IVF-försök 3.(ang.missfallen säger doktorerna att det inte behöver betyda missfall igen nästa gång.Vet inte vad jag ska tro!)

• Elin 70

Hej!Någon som fått ett antal FET och där all gått under nedfrysning el upptinning?? Vi har gjort 3 ICSI och fick 6 till frysen.Det känns som att det är något fel på våra embryo fast doktorn säger att det är bara otur... Undrande Elin

• Freida

timtom: hur har det gått för dig?

Elin 70: Vi fick inga alls till frysen...

• Fia30

Jag blev naturligt gravid för fem år sedan och nu ska vi göra 2:a ICSI för min mans spermier är helt värdelösa. Jag tror inte (men vad vet jag) att det gått från 100% till 2% på fyra år så det var väl typ en av de få pigga spermierna som hittade rätt den gången - mirakel händer....

• Freida

Det lät juh bra;) Var gör ni era ICSI? Vi går i Falun..

Svar på tråden Många men slöa spermier Någon som blivit gravid?