• 20th century fox

Annorlunda Julklappar med tanke och mening

Jag är stå trött på SAKER så i år tänkte jag försöka komma på lite alternativa julklappar som har lite mer MENING och inte bara är saker.

Jag tänkte att det här skulle bli tråden med en massa fiffiga förslag på lite julklappar med riktig julkänsla á la Carl-Bertil Jonsson!

Fyll på med förlsag:

• Svar på tråden Annorlunda Julklappar med tanke och mening
  • Fiaflopp

Jag letar efter en sida där man kan beställa typ skrivbordsunderlägg eller musmatta med egna foton på,puffar därför tråden...

• 20th century fox

En så länge har jag tänkt att vi skulle överraska några släktingar och fixa ordning deras badrum lite grann när de är bortresta.

Och så har jag tänkt att överraska alla grannar i min port och göra något fint julkort och julgodis och hänga på allas dörrar.

• Farlini

Åh.. låter intressant! Kommer inte på något just nu, men hoppas jag hittar roliga förslag här =0)

• Frances

En riktig Karl Bertil Jonsson är väl att ge bort ett kort där man talar om att man skänkt x kronor till välgörande ändåmål i X:s namn? Det är fint.

• morgerda

Nåt vi gör varje år är att skänka en julkorg till en katthem med sand, kattmat (bas o lite lyx),  leksaker.

Men det är inget vi "ger bort" till ngn annan utan en julklapp till katthemmet o katterna där.

... BF 23 november!!!
  • 20th century fox

Kålrot

"Förra året fick vi en present som flickan gjort på dagis, och det var nog den bästa och mest rörande.
    Det var ett dubbelvikt rött hårt papper, på framsidan satt ett gulligt julkort fastklistrat. I fanns en dikt med texten:

"Det fanns så många märken
    av händer små
    På fötter och möbler
    Ja, allt du tänker på

Men stopp ett tag och tänk
    hur tiden rinner fort
    Och alla märken är borta
    som jag gjort

Därför jag ett minne
    dig vill ge
    Som när du tänker tillbaka
    ett litet leende kan ge"

På sidan bredvid har de satt ett fint handavtryck som flickan gjort.
    Det var så enkelt men så enormt träffande, personalen är guld värd som tar sig tid till något sån´t här. Kortet var dessutom fint inslaget.

Ett tips till t.ex. en moster eller farmor som är barnvakt ibland? "

• tintilar

20th century - Oj va fint! Detta kommer jag att spara bland mina presentideer.

• 20th century fox

jag snodde tipset från en anna tråd, tyckte det passade här.
    Ni håller väl utkik ni andra oxå?

Svar på tråden Annorlunda Julklappar med tanke och mening