• Billa

Ena bröstet större än det andra!!!

Hejsan!

Detta kanske är en liten knasig fråga, men det är så att jag helammar min lilla dotter och i ett av brösten har jag mer mjölk än i det andra och därav är det också större. Nu har ammningen krånglat en del och hon har inte ätit lika mycket som vanligt varav det har blivit ännu större skillnad mellan brösten. Det ser faktiskt lite komiskt ut med ett större och ett mindra bröst! Vad kan jag göra för att öka mjölken i det andra bröstet där jag inte har lika mycket mjölk? Kommer skillnaden att försvinna sedan efter att jag har slutat med ammningen?

• Svar på tråden Ena bröstet större än det andra!!!
  • Ell

Om du vill öka produktionen på det ENA bröstet ska du amma mer därifrån. Det är inget konstigt att barnet har ett favoritbröst, ganska vanligt!

När mjölken är borta sen så blir de likadana som innan men mer hängiga, i alla fall för mig... :)

• hammarby

Amma först på det mindre bröstet..växla bröst..och sen tillbaka till det mindre bröstet under samma amningstilfälle. Då ökar du produktionen!

Lycka till!

• Billa

Okej! Tack så mycket för tipsen! Ska prova detta.

• Åsa Ystad

Båda mina barn har vägrat högerbröstet! Det resulterar i A-kupa på höger och C-kupa på vänster. Jag ser ju lite skev och konstig ut under amningstiden, men det går tillbaka sedan.

• m3ssy

Min dotter vägrar äta från höger bröst, vilket ju gör att vänster är bra mycket större. Hoppas det går ner efter avslutad amning

• oh blue

Min son vägrar också högerbröstet. Vi provade ALLT för att öka produktionen på det, men vad hjälpte det när han aldrig ville suga på det...
    Jag är också jätteskev, jag har ett litet och ett ENORMT bröst
    Men jag har extrainlägg i bh:n på höger sida, så det syns inte alls när jag har kläder på mig.

• Jalica

Jag ammade nästan bara från ena bröstet pga att jag fick så många mjölkstockningar så mjölkproduktionen slutade.
    Nu efteråt (ett år senare) är fortfarande det bröstet som inte ammade från fortfarande mindre....

• Heranell

Mitt vänstra sinade efter tre veckor, men jag helammade tills Alice var 9,5 månad med det högra. Såg helt sned ut, men tänkte att det rättar väl till sig, och det gjorde det. Nu ser jag ut ungefär som innan... som väl är!

Svar på tråden Ena bröstet större än det andra!!!