• memma81

fruktansvärt ont i ryggen v 38

Hej alla! Är gravid i v 38 (37+1) och i går em så fick jag så satans ont i svanken och fram i magen (mittenfram) Det hjälper inte ens när jag ligger ner utan det har hållt mig vaken större delen av natten. Sitter som ett tryck ner i rumpan också. Kan det vara förvärkar i ryggen eller kan det vara bebis som ligger o trycker tro? Nån som har ngn erfarenhet av liknande?

Kram

• Svar på tråden fruktansvärt ont i ryggen v 38
  • Maleka

Hej!
    Jag är i vecka 38 (37 + 6 ) och känner precis som du, skillnaden är att slemproppen gick i natt och att det kommer med ganska täta mellanrum. Ringde förlossningen och de trodde att det nu bara handlade om tid till bebben kom. Jag har ju inte ens hunnit packa väskan.....

Kanske kan vara något liknande för sig...?

• Friggan

Hej!
    Är idag i v.36+5, har haft så tof i 3 v nu, smärtan i ryggen har senaste veckan minskat ngt men mer ont ner i rumpan, känns som om det krampar. HAr hört att det är barnet som borrar sig neråt och fixerar sig. Värken i rygg och mot magen har jag fått beskrivna som förvärkar men det du känner kan ju lika väl vara början på det hela!
    Lycka till!

• mirakelmamma

Det kan mycket väl vara så att förlossningen har börjat. Har inte den erfarenheten själv men min mamma kände exakt så när hon fick sin första. Hela måndagen hade hon sååå ont i ryggen och han är född sent på tisdagen. Du har nog en bebis snart! Lycka till!

• memma81

Hej alla!
    Värken fortsätter med riktigt risig mage!Flytningar till tusen, det t om droppar vissa gånger när jag sätter mig på toa. Funderade först om jag kunde läcka vatten men då borde det väl komma mer?
    Tredje graviditeten men SÅ många frågetecken De andra förlossningarna kom igång utan vare sig direkta tecken eller förvärkar, pang bom ont och förlossningen nästa,,,,jaja bara att vänta o se vad som händer!!!!

• mina barn

JAg hade precis så med mitt första barn och fatttade inte att det var väärkar. När vi kom in till förlossningen ( för en koll när vattnet hade gått )var jag öppen 6 cm...

• Elle 02

Risig mage?! Då kan det ju vara på G...

Vattnet kan sippra oxå, det behöver inte spricka som en vattenballong

• memma81

Det där med vattnet är en gåta, första barnet gick vattnet på förlossningen, ingen tvekan hihi, andra barnet gick vattnet typ samtidigt som dottern kom ut,,, MEN det verkar ganska vanligt att man börjar "läcka" hör ideligen om folk som droppar och åker in för koll o det visar sig vara fv.
    Själv har jag haft en super jobbig grav med mycket "skit" runtomkring, bricanyl, tidiga värkar, UVI osv, så JAG har bestämt att nästa gång jag åker till förlossningen då ska jag ha med bebis hem

Svar på tråden fruktansvärt ont i ryggen v 38