• Jennie Brunflo

Vad är en bästis?

Vad är en bästis/bästa vän?

Vad lägger ni i begreppet bästis/bästa vän?

Vilken relation har man till en bästis/bästa vän?

*känner mig ensam och filosofisk*

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-16 10:50:07:
    Har du en bästis och vilken relation har du till henne/honom?

Träffas ni ofta?

• Svar på tråden Vad är en bästis?
  • Ljungan

En person jag kan lita fullt ut på och som inte dömer det jag säger eller vilka beslut jag tar. Diskuterar och ger förslag men inte döma, det är viktigt.

• TerrorMorsan

en människa som jag vet inte säger vidare, mina hemligheter,,,en som inte pratar elaka saker om mej,,,,en som jag kan gråta hos, en som jag kan skratta med

Väck mej när jag är död för då vill jag leva
  • Jennie Brunflo

*fler?*

Jag vill ha en bästis som har mig som bästis.

Det är det jag saknar mest av allt....det är tungt i hjärtat ibland när jag tänker på det.

En sådan som ringer MIG när hon fått jobberbjudande, blivit gravid, hittat en snygg tröja, bråkat med mamma osv.
    En sådan som jag ringer när jag har något att berätta.

En sådan person som sätter mig främst (inte före sin familj....men ni vet...en sådan person som valt mig till bästis), en sådan som ringer mig.

Ibland känns det som jag inte har någon att ringa när det hänt något kuligt.

Har ni en sån person?

En sån som man kan vara med utan att behöva göra något...som man kan prata skratta och göra ingenting med.

• TerrorMorsan

njaaa,,,,,,,jag har 2 nära vänner,,,,,den ena är jag närmare,,,,vi har bra kontakt vi vet vart vi har varann,,,men vi pratar inte varje dag åså,,,,,

Väck mej när jag är död för då vill jag leva
  • Cotterpin

Jennie,
    Saknar också en sådan person.. har en jättebra vän men tyvärr bor hon på andra sidan landet och jag skulle vilja ha någon nära, som man kan fika med och så.

• sandra1984

Jag har många "bästisar".

Dom är det för att jag känt dom så länge,flera i 17 år.
    Man kan alltid lita på dem.Jag älskar mina "bästisar".Jag skulle aldrig välja bort dem.
    De dömmer en aldrig,jag jag vara totalt ärlig och de med,inga sura miner här.
    De finns alltid där för mig eller för min familj när det behövs.
    De kan befinna sig var som hellst på jorden,men de finns alltid där för oss.

Vi träffas så ofta det går,kanske 1-5 dagar i månaden pga avståndet.
    Men vi vet alltid var vi har varandra.Krisar det eller nåt händer tar dom ledigt från jobbet akut och kommer hit.

Svårt att förklara,men mina "bästisar" och nära vänner är fantastiska och älskar oxå min dotter över allt annat.De har flertal gånger kommit hit 6 på morgon och haft hand om henne när hon varit sjuk,så jag kan jobba.

• Nemone

Jag håller med dej vill oxå ha en sån.....
    Hade en sån kompis förut men vi har gjort slut.

Tro på Gud men lås din bil.
  • Jennie Brunflo

Min bästis gjorde slut med mig också...för....3år sedan är det nu och jag vet inte varför.

Vi bor/bodde 40mil ifrån varandra så det var en telefonbästis.

Men det är tomt!

Jag saknade inte henne alls i början, men nu saknar jag vissa saker. Som att alltid ha någon att ringa. Att alltid veta att jag är hennes bästa vän.
    Att bara vara....

• Cotterpin

Jag och min förra bästis gled isär under åren efter skolan.

Saknar att ha någon att fika med, att bara "snacka skit" med och ringa bara för att prata av sig en stund.

• Katrin76

Jag har tre. Den ena e min sambos X

Vi har öppen telefonjor. Skullle nåt hända mitt i natten så ska man inte kolla på klockan, utan känna att man kan ringa om man vill. Det man pratar om stannar emellan en. Å det behövs inte ens sägas.

• MammatillSimon

Jag har en kompis som är en "bästis" hon och jag har varit kompisar i snart 16 år och vi ringer varandra om det är något som har hänt i vårt liv. Nu när vi inte träffas lika ofta sedan jag flyttade 6 mil hemifrån så brukar vi iaf maila varandra nästan varje dag. Vår högsta önskan är att vi ska bli gravida tillsammans och att våra barn åxå blir lika bra vänner som oss

• Issan

Min bästis e en tjej som jag har känt sedan -01 vi började jobba på samma sommar jobb och det klickade vi har varit vänner sedan dess...
    Kan ringa varann när som helst och då vi varit mamma lediga samtigit nu har v bokstavligen pratat med varandra varje dag...
    Hennes barn börjde dagis i måndags och hon ska gå hemma en vecka ensam till hon börjar jobba.

I onsdags fick jag en thailands resa av min sambo och då blir jag borta den veckan när hon e ledig hon blev lite besviken då men självklart jätte glad för min skull....

• lynlås

Jennie Brunfo -jag har heller ingen bästis. Har inte så många väninnor heller. Hade en bästis, men det tog också slut, så att säga.

• Akk76

En bästa vän är en person som vet allt om en och som tycker om en ändå

Jag har en bästis, men vi bor så långt undan varandra så vi träffas inte så ofta Det blir mail eller telefon.

Jag har inte så många vänninnor här i närheten, det är en granne. Men sen så pratar jag ju med dem på jobbet, men jag har ingen nära vänninna här. Och det tycker jag är tråkigt. Det är mest bara bekanta, ingen man ringer till om det är något.

Svar på tråden Vad är en bästis?