• MissBeccis

Byxblöjor

Vad har ni för erfarenheter av olika märken av byxblöjor? Är mest intresserad av erfarenheter av de billiga märkena. När började ni använda byxblöjor? Från vilken vikt är vilka märken? (Vissa är väl från 7kg, medan andra från 8?) Pris?

Stolt mamma till Alicia, född 060623
  • Svar på tråden Byxblöjor
  • Vilhelmina

Min erfarenhet är att byxblöjor klarar löstbajs riktigt dåligt och är opraktiskt när man är iväg (måste ta av både byxor och skor för att sätta på ny blöja). Jag upplever det som att de inte heller klarar en hel natt. Har bara erfarenhet av Libero och Pampers byxblöjor. Vanliga allt i ett är bättre. Så skynda inte att byta, och ha dem bara som komplement senare.

• zika

Jättebra med byxblöjor när barnet kan stå själv så man kan byta var som helst. Innan de kan stå är det bara krångligt att ta på dem.
    Vi använder Liberos eller Icas till Anja. Mest Ica nu. Jag tycker dessa två är likvärdiga. Pampers passar inte Anja alls. Willys har vi testat men de var för hårda tycker jag.
    Jag har itne upplevt att de läcker mer eller att de inte klarar av lika mycket som vanliga blöjor. Tycker byxblöjorna sitter lite mjukare på barn som rör sig mycket. När de kan gå själva ex

• MissBeccis

Har funderat lite på byxblöjor eftersom dottern är väldigt rund om magen och blöjan klämmer liksom åt när hon sitter. Kan inte ha den lösare heller, så jag tänkte mest att resåren borde vara mer bekväm. Tänkte mest ha  det dom tidpunkterna på dagen då hon är mest aktiv och ha vanliga blöjor om nätterna.

Har lidl byxblöjor? Gillar deras vanliga blöjor.

Stolt mamma till Alicia, född 060623
  • Moomin

Huggies är jättebra!!! De har kardborreband i sidan som går att ta upp så man slipper ta av byxorna också! Liberos är också super. Däremot suger Willys.De är jätteklumpiga.

Moomin + Trollet Suriki = Kärlek
Svar på tråden Byxblöjor