• Skytten

Riktig gran och bebis - funkar det?

Snart är det jul!
    Och vi funderar på att ha en riktig gran i år. Är det okej eller utsätter man sin lille bebis för risker, typ allergiska reaktioner eller liknande?
    Ett och annat småkryp får man ju förstås räkna med.

• Svar på tråden Riktig gran och bebis - funkar det?
  • mammamary

jag ska ha riktig gran....då är lillan ca.6mån o kan ju inte ta sig fram till den av vilje...så det ska nog inte vara någon fara! Hur gammal är din???

Ha det fint! Kram Maria

• PrincessOfIce

Vi har alltid haft en riktig gran under hela min uppväxt och kommer så även ha under mina barns uppväxt..
    Har aldrig haft något problem med det..

• Xera

Ebba föddes 12/12 förra året och vi hade en riktig gran på julen. Det var itne några problem. Hon tyckte mycket om ljusen i den.

Det blir nog värre i år då hon vill ha sakerna som hänger i den.

/Xera

• Smulan

Vi ska ha gran (dottern är då 7,5 mån). Funkar det slänger vi ut den men vi måste pröva

• grubblan

Klart att vi ska ha en riktig gran! Men om vi hade varit en högriskfamilj för allergier skulle jagkanske tvekat.

• Dramaonline

Det har ju funkat för väääääldigt många bebisar.

(Fast det kanske inte rent logiskt är ett bevis för att det funkar för just er bäbis.)

Men jag har faktiskt aldrig hört talas om någon som är allergisk mot just gran, faktiskt... ?

• Amber

Vi hade gran förrå året när vi bara hade lilla Engla, & kommer ha de även detta :)

• mamma2004

Vi ska ha gran och vår dotter är då 6 månader.

• Tossan79

Vi ska också ha gran - hade inte ens tänkt på att det kanske inte skulle funka?

• Skytten

Williams pappa har astma och är allergisk mot en del saker. Inte gran dock, för det vet jag inte ens om man kan vara allergisk mot.
    Vi vill ju gärna ha en riktig gran men riskerar det lillis hälsa är det ju såklart inte värt det.

• Skytten

Williams pappa har astma och är allergisk mot en del saker. Inte gran dock, för det vet jag inte ens om man kan vara allergisk mot.
    Vi vill ju gärna ha en riktig gran men riskerar det lillis hälsa är det ju såklart inte värt det.

Han hinner bli 5,5 månad när det är jul.

• Emmiz

Vi ska också ha en riktig gran! Rasmus är då ca 6 månader! är själv uppvuxen på landet och kan inte tänka mig en plastgran!

• norgesessan

jag är en plastgran älskare, så jag får legga inn några ord om det...vi har hatt äkta gran när jag var liten..den barrar, den är dyr, jag personlig tycker dom flesta julgranar är fula...ja, jag vet dom flesta plastisar är fuka oxo, men har man hittat en fin, så har man den länge..och den barrar inte!!! Jag har oxo hört att man kan vara allergisk...saften i barren är kanske stark? jag vet inte, men nåt måste det vara...dom som är känskiga for parfym är kanske oxo känsliga for granar..bara teorier...men jag forstår dom som forknippar hela julen med en ekta gran, nu är jag egentligen uppvext med plast...mina foräldrar är allergiska, men jag vet inte om dom är det mot gran, eller om barren irriterade dom oxo...

Svar på tråden Riktig gran och bebis - funkar det?