• kiirus

hur slutar man äta en massa godis??

MÅSTE verkligen sluta äta massor med godis, mår bara d åligt av det! både psykiskt( går ju upp i vikt) och säkert fysiskt också! kan bara itne låta bli. nu i helgen har jag ötit massor, fy asså! tror jag e sockerberoende till tusan! är 162 cm lång och väger runt 50 kg så jag e ju inte för tjock, men vill helst inte bli tjockare pga godis...tips någon!

• Svar på tråden hur slutar man äta en massa godis??
  • kiirus

kan tillägga att jag ökat ca 2 kilo på ett par månader, och det är just pga av sötsakerna!

• Sternentier

man låter bli att köpa godis? så finns det inget, oavsett hur sugen man blir..
    köp äpplen istället :)

• andypandy

ta bort allt sött en två tre veckor och sen kommer du inte bli sugen på det mer ,men så fort man tar sig nåt sött så blir jag sugen att äta mer direkt ! ät frukt , nötter , morötter stället. gäller att stålsätta sig och inte handla godis. har man det inte hemma så går man ju inte och småäter !

• Lill Linda

Hörde nån stans att kromtabletter ska hjälpa mot sötsuget. Men vet inte hur effektivt det är. Har själv inte testat.

• Mingo

Försök dra ner på sockret även i mat, ät så långsamma kolhydrater som möjligt. Då kommer ditt sockersug minska och det är mycket lättare att avstå från sötsaker, ät inte lightprodukter heller för dom innehåller ofta mycket snabba kolhydrater i stället för fett.

Blir du riktigt sugen kan du ta en bit mörk choklad med minst 75% kakaohalt.
    Jag brukar rosta mandlar, när dom är varma lägger jag dom i en påse öch droppar i lite soja, blir supergott och mycket bättre än godis!

Lycka Till!

• phil

finns många alternativ. äter nästintill aldrig godis själv. ät frukt, naturgodis, nötter...

• Jozebelle

Ja du socker gör dej beronde, liksom fett, så det gäller att stå emot ca en till två veckor, Håll dej sysselsatt, inte se på någon film (lätt att man vill ha något när man ser filmen) utan ha något för händerna hela tiden blir der för illa skör äpplen i småbitar eller gå ut och gå, då gör du något och samtidigt så motionerar du samt att du inte ätre något....sedan känns det lite bättre, för mej i alla fall. Men först måste du verkligen vara motiverad och vilja sluta själv annars funkar det inte!!!! Har jag märkt!

Vid verklig kris poppa lite popkorn bätrre än mycket annat och godissuget minskar. Popkornmaskinerna är bra minimalt med fett och mycket popkorn!! 3 tsk matolja eller smör , !,5 dl popmajs ger 4,5 liter popkorn!!!!!!

• kiirus

ännu har jag inet lyckats hålla mig,men jag ska försöka...

• hipmarygirl

Vet ni vad! Jag har ett bra tips att ta till när sötsuget vill sätta till...Gå o borsta tänderna! Det funkar för då känner man sig inge sugen längre. Prova=)

Svar på tråden hur slutar man äta en massa godis??