• Mamma Mysig

Vad kostar det att hyra ett babyskydd?

Det kanske är olika, men vad kostar det där du bor och vad är det för regler på sånt?

• Svar på tråden Vad kostar det att hyra ett babyskydd?
  • Jungfru1985

hej hej jag hyr från NCC och betalar 300 kr för 9 månader..vi hade tur och fick helt nya stolar..de e toppen!

• Tjiklex

på babyproffsen här kostar det 350:- för 6 mån. På barnenshus kostar det 600:- för 8 månader och då får man tillbaka 100 när man lämnar tillbaka den om den är i samma skick som när man hyrde den.

• Sefyria

Vi har fortfarande vår hyrda babyskydd från MVC, kolla med din närmaste MVC för vilka erbjudanden de har. För 9 månader betalade vi 300 kr. Alltså, babyn får endast sitta i den från när hon/han är nyfödd till 9 månader.

• Mamma Mysig

man kan allså få en gammal stol, jag trodde att man alltid fick en ny

• Sefyria

Eller BVC, vilket som tror jag det är.

• 4barnsMom

Då är det ju ingen vinst på att hyra ut dom

Klart man kan få en gammal, men de ska ju vara okej..

Vi köpte och räknar med att få tillbaka så det inte blir så dyrt.. Den är redan bortlovad så det var inte svårt att bki av med heller

Känns bra med en ny stol

Stolt Mamma till Samuel 22/7-97 Elin 24/2-00 Elias 3/3 -06 Mina hjärtegull
  • Jungfru1985

stolarna är alltid fräscha från bvc/mvc..de stolarna kommer från ncc och de byter tyg varje gång en stol kommer tillbaks..iaf här gbg. då blir de som nya..

• VikkeVire

det går att hyra genom försäkringsbolaget IF, då är det stolen Besafe man får... jag vet inte exakt vad det kostar att hyra första babyskyddet, men stolarna är inte begagnade, utan nya - av säkerhetsskäl sa de!

• Mamma och Mor

Stolarna man hyr via babyproffsen etc följer de riktlinjer som finns för babyskydd. Är skyddet illa medfaret, äldre än fem år eller använt till mer än två barn (tror jag det var) så tas de bort ur uthyrningen.

• angelofthedevil

När vi var och pratade med dom på babyproffsen här på ön så skulle det va ca 600:- billigare att hyra. Så vi bestämmde oss för att vi skall köpa då vi vet att vi vill ha fler barn. Å säljer man den kan man få ut ca halv priset å då skulle man gå +-0 om man köpte istället för att hyra.

Svar på tråden Vad kostar det att hyra ett babyskydd?