• Aquariana

Sätta upp en vägg på parkett?

Hur gör man smartast för att påverka parketten så lite som möjligt. Det handlar om att skilja av en del av ett vardagsrum. Men det vore bra om man kan ta ner den igen utan att ha stora hål i parketten. Är det möjligt?

• Svar på tråden Sätta upp en vägg på parkett?
  • Ickan

Om den inte är för stor så borde det gå att klämma den mellan golv och tak samt skruva fast i taket för att få den stadig.

• pr32

Du kan ju limma den, fast märken kommer det nog bli ändå när den tas bort.
    Men om du gör hål i parketten så finns det ju "parkettreparering" som du kan använda den dagen väggen tas bort.

• Aquariana

Om man skruvar i vägg och tak och så en skruv längst ut kanske det håller? Parkettreparering visste jag inte att det fanns, tack för tipsen! Har för mig att det ska finnas någon sorts dubbelsidig tejp att sätt på golvregeln också. Nån som vet?

• pr32
    Aquariana skrev 2006-11-16 13:43:18 följande:
    Om man skruvar i vägg och tak och så en skruv längst ut kanske det håller? Parkettreparering visste jag inte att det fanns, tack för tipsen! Har för mig att det ska finnas någon sorts dubbelsidig tejp att sätt på golvregeln också. Nån som vet?
    Ja, det finns en bred stark dubbelhäftande tejp, som används då man sätter fast skenor till skjutdörrar. Det borde funka! Men det beror ju på hur lång väggen blir också!?
  • Aquariana

Jag fantiserar bara än så länge, har inte ens en lägenhet att sätt upp väggen i

Svar på tråden Sätta upp en vägg på parkett?