Hikaru skrev 2006-11-16 17:22:46 följande:
Splach skrev 2006-11-16 17:14:44 följande: bästa leksaken för en gerbil är väll just en annan gerbil..När jag hade gerbiler, slängde jag ofta åt dom toa rullar, kartonger av diverse slag mm, blev konfetti efter ett tag men annars är det väll det vanliga ca 10cm spån i botten, för dom älskar o gräva, massa saker dom kan tugga sönder, köp träsaker, dom håller lite längre och är bättre för tänderna och magen än plast! jo jag köpte nån tunnel av trä med massa hål i och sen får de ju såklart toa- och hushållsrullar. Och eftersom de är två så är de ju inte ensamma.Det känns som om mina inte uppskattar att bli upplockade ur buren. är alla gerbiler sådana eller är det bara mina som är konstiga? Jag har bara haft dom i 3 månader.Gillar dom att komma ut ur buren oxå o leka, typ om man bygger upp en bana av böcker så att dom inte kan rymma? ~Dai suki da yo~
hehe bana av böcker funkar tyvär inte, dom är snabba som attan, och överallt

men det är kul o släppa ut dom och låta dom springa och röra på sej ett tag..
Gerbiler är ju lite egna av sej, dvs enormt nyfikna men gillar inte alltid om man bara plockar up dom, men håller man på med dom ett tag, brukar dom bli jätte keliga