• Lady Gaga

Fråga ang. Gerbiler/Ökenråttor

Jag skulle vilja ha lite tips om hur jag ska aktivera mina två Gerbiler dvs leka med dom. Hur/vad brukar ni göra?
    Jag har köpt en massa leksaker men då de flesta är i plast så kan ni ju räkna ut vad som händer med dom efter ett tag. Jo, mina gerbiler tuggar sönder dom

~Dai suki da yo~
  • Svar på tråden Fråga ang. Gerbiler/Ökenråttor
  • Splach

bästa leksaken för en gerbil är väll just en annan gerbil..

När jag hade gerbiler, slängde jag ofta åt dom toa rullar, kartonger av diverse slag mm, blev konfetti efter ett tag

men annars är det väll det vanliga ca 10cm spån i botten, för dom älskar o gräva, massa saker dom kan tugga sönder, köp träsaker, dom håller lite längre och är bättre för tänderna och magen än plast!

• Rigmor Mortis

Jag har inte nu längre, men jag har haft. Och eftersom de älskar att tugga sönder saker så gjorde jag dem till viljes och gav dem saker att tugga på (gärna små lådor så de kunde ha dem som hus åtminstone ett liiiitet tag)

• Splach
    EKJ76 skrev 2006-11-16 17:14:56 följande:
    Jag har inte nu längre, men jag har haft. Och eftersom de älskar att tugga sönder saker så gjorde jag dem till viljes och gav dem saker att tugga på (gärna små lådor så de kunde ha dem som hus åtminstone ett liiiitet tag)
    hehe ja ett litet tag själv gjorde jag gångar av toa rör, höll ett tag, sedan var gången borta!..

Toapapper brukade jag ge dom oxå, för det använder dom och bäddar med
  • Lady Gaga
    Splach skrev 2006-11-16 17:14:44 följande:
    bästa leksaken för en gerbil är väll just en annan gerbil..När jag hade gerbiler, slängde jag ofta åt dom toa rullar, kartonger av diverse slag mm, blev konfetti efter ett tag men annars är det väll det vanliga ca 10cm spån i botten, för dom älskar o gräva, massa saker dom kan tugga sönder, köp träsaker, dom håller lite längre och är bättre för tänderna och magen än plast!
    jo jag köpte nån tunnel av trä med massa hål i och sen får de ju såklart toa- och hushållsrullar. Och eftersom de är två så är de ju inte ensamma.

Det känns som om mina inte uppskattar att bli upplockade ur buren. är alla gerbiler sådana eller är det bara mina som är konstiga? Jag har bara haft dom i 3 månader.

Gillar dom att komma ut ur buren oxå o leka, typ om man bygger upp en bana av böcker så att dom inte kan rymma?
    ~Dai suki da yo~
  • Splach
    Hikaru skrev 2006-11-16 17:22:46 följande:
    Splach skrev 2006-11-16 17:14:44 följande: bästa leksaken för en gerbil är väll just en annan gerbil..När jag hade gerbiler, slängde jag ofta åt dom toa rullar, kartonger av diverse slag mm, blev konfetti efter ett tag men annars är det väll det vanliga ca 10cm spån i botten, för dom älskar o gräva, massa saker dom kan tugga sönder, köp träsaker, dom håller lite längre och är bättre för tänderna och magen än plast! jo jag köpte nån tunnel av trä med massa hål i och sen får de ju såklart toa- och hushållsrullar. Och eftersom de är två så är de ju inte ensamma.Det känns som om mina inte uppskattar att bli upplockade ur buren. är alla gerbiler sådana eller är det bara mina som är konstiga? Jag har bara haft dom i 3 månader.Gillar dom att komma ut ur buren oxå o leka, typ om man bygger upp en bana av böcker så att dom inte kan rymma? ~Dai suki da yo~
    hehe bana av böcker funkar tyvär inte, dom är snabba som attan, och överallt men det är kul o släppa ut dom och låta dom springa och röra på sej ett tag..

Gerbiler är ju lite egna av sej, dvs enormt nyfikna men gillar inte alltid om man bara plockar up dom, men håller man på med dom ett tag, brukar dom bli jätte keliga
  • Lady Gaga
    Splach skrev 2006-11-16 17:25:17 följande:
    hehe bana av böcker funkar tyvär inte, dom är snabba som attan, och överallt men det är kul o släppa ut dom och låta dom springa och röra på sej ett tag..Gerbiler är ju lite egna av sej, dvs enormt nyfikna men gillar inte alltid om man bara plockar up dom, men håller man på med dom ett tag, brukar dom bli jätte keliga
    okej då kanske jag ska skippa det där med böcker

mina försöker fortfarande buffa sig igenom handen på mig när jag plockar upp dom, så jag får fortsätta vara i härdig tills dom ger med sig och tycker att det är trevligt att bli upplockad

finns det något jag kan göra för att underlätta processen?
    ~Dai suki da yo~
Svar på tråden Fråga ang. Gerbiler/Ökenråttor