• Eaive

Konstant tryck på urinblåsan

Är i vecka 32 och har sedan tio dagar haft ett ökat tryck på urinblåsan och börjar nu känna mig rätt hjälplös. Kan knappt röra mig längre för den otroliga obehagskänslan, trots att jag vet att blåsan är helt tom, så kissa på mig kan jag ju inte göra. Tycker det känns alldeles för tidigt för detta, och det största problemet är att det trycker DYGNET RUNT. Det ilar dessutom till flera ggr varje minut på dagen, och det börjar verkligen ta på psyket.
    Ska det vara såhär?
    Har nu gått så långt att jag t om. drar mig för att gå på toaletten, för så fort jag rör mig det minsta trycker det på extra mycket. Blir det bättre med tiden? För det har hittills blivit värre för varje dag, och nu kan jag inte somna på nätterna pga obehaget.

• Svar på tråden Konstant tryck på urinblåsan
  • jen82

Kan det inte vara så att bebisen håller på att fixera sig redan. Gjorde det på mig ganska tidigt med min flicka. Kan nog kännas ganska obehagligt. Bebisen tittar kanske ut ett par veckor tidigare, om h*n ligger så långt ner redan. Min dotter kom 17 dagar innan.

• Eaive

Jag tror inte det, eftersom han fortfarande "slår kullerbyttor" i magen ibland. Känns som det, han vrider sig iaf och vänder sig med möda. Och trycket försvinner ju Aldrig. Det är konstant, trots att bebis rör på sig...

• shia755

Kan det vara som du har väldigt stort mellanrum mellan bäcknet
    så att bebisen kommer ner och rör ända där nere emellanåt.
    För det låter som när bebisen håller på att fixera sig och den kommer åt nervtrådar vilket då gör att man får känslan av att vara kissinödig.

• bunny75

Jag är i v.20 och min bebis konstant ligger på urinblåsan. Så jag är nästan orolig vad som ska hända med mig i v.32!!! Ska flytta till toaletten permanent?

• sailormoon81

är ju kissenödig fast det knappt är nåt i blåsan

• Eaive

Jag hade oxå problem, både i början av grav. mellan v.6-10, samt i mitten runt v.18-22. Men det var Inte alls som nu. Nu är det helt annorlunda, känns som om jag hållt mig i ett dygn, fast blåsan är Helt tom. Just det att det aldrig lättar, inte det minsta, är det som är så psykiskt jobbigt. Och man vill ju inte gärna sitta framför tv:n hela dagarna bara för att man inte kan röra på sig (är t om. svårt att koncentrera sig på programmen pga jätte kissnödigkänslan)

Men om det nu mot förmodan skulle vara så att det är bebis som fixerar sig... blir det inte lättare då han är helt fixerad och "klar" Då han inte kan sjunka ner djupare liksom? Eller har jag inget att se fram emot, utom förlossningen som just nu känns milslångt borta?

• shia755

Jag tycker inte du ska oroa dig så.
    Kroppen sköter ju vad som händer
    Och du vet ju att det inte är nåt farligt
    Och som du själv så så kommer du ju inte kissa på dig eftersom där inte är merän ett par droppar varje gång *L*
    Bara slappna av och ta det lugnt
    Tänk inte så mycket *L*
    Lycka till
    Kram

• Lizzy 71

Jag känner igen din känsla smärtan mot nedre delen är hemsk och stickande ilande jag sitter så still som möjligt och är så less på att vara kissnödig!!! PS Jag är också i vecka 32 DS 

• Skogsjäntan

Jag känner lika och jag är i v 29!! Ibland känns det som om någon sticker en kniv i urinröret! ONT! Men jag känner att bebben sparkar nere i magen, så fixerad lär den inte vara.

Puffar och hoppas på fler svar. Ska till bm imorrn (måndag) så då kanske hon kan svara.

• mantaray

Jag är i v 27 och har den senaste veckan haft ett konstant tryck på blåsan. inte skönt alls

• MiIou

Jag har haft samma problem till och från, min BM förklarade att det beror på hur barnet ligger, så antagligen trycker h*n helt enkelt mot blåsan. Min brukade även (innan h*n la sig med huvudet neråt) ha mina jumskar och kissblåsa som som slagpåse.. Kan ju göra rätt ont.
    Nu är jag ju i v.38 så det kanske inte är konstigt längre att det trycker neråt, men jobbigt som fasen är det. Man känner sig ju handikappad, så fort man ändrar ställning så känns det som om man kommer kissa på sig. Ja, inte mycket att göra åt, men jobbigt. Jag vet då att för mig hjälper det lite om jag har kläder som inte känns mot midjan, alltså jättemjuka mjukisar, typ.

• Proppadero

Jag har varit kissignödig konstant hela grav. Det lättade dock lite mallan v.22-26.Nu är det verkligen hela tiden. Var uppe i natt minst 1ggr i timmen och mer därtill. Inte mycket sömn man får, tur man snart ska sluta jobba annars blir det tufft.
    Man bänjer sig iofs har jag märkt. Jag behöver inte mer än 3-4 timmar sömn just nu men visst är det tråkigt att kissa hela tiden.Jag sa till min mina imorse att hade det bara varit en bebis man vaknat till 10 ggr per natt hade det varit ok, men bara för att kissa är rent av knäckande!

• Eaive

Mest synd är det nog om min hund som inte får gå på promenader längre. För DET är stört omöjligt tyvärr =(

• Skogsjäntan

eaive det är samma för min hund, hon blir aktiverad på andra sätt dock. Bättre blir det ju sen när bebis är ute och man är på barnvagnsrace halva dagarna

Fick svar på varför jag har så ont iallafall. Har nyss kommit från min bm. Bebben ligger med huvudet neråt och vrider mot urinblåsan och en massa nerver. AJAJAJAJ!

• linda2007

hej

Jag kände likadant och när jag var inne å¨förlossningen för svåra smärtor i magen så såg de att jag hade urinvägsinfektion, så nu efter jag har tagit penecilin i en vecka känns det mycket bättre. Trodde inte jag hade Uvi utan trodde det var bebisen som tryckte på blåsan. Var i V 32 då,

så kolla urinen.

Linda

• Skogsjäntan

Har kollat urinen och de har tom odlat på den. Så där är inget fel. Men det är en bra sak att tänka på!

Svar på tråden Konstant tryck på urinblåsan