• Jenniefager

Är det så lätt att få tag på ett skyddat nummer??

Läste i en tråd (inte den första, utan sett många med liknande svar) att man kan få tag på telefonnummer och adresser om man ringer folkbokföringen? Även om de har skyddat nummer?
    Tänk de som är förföljda eller blir trakasserade och väljer skyddat nummer pga det. Kan dessa personer som gör detta få tag på deras nya nummer så lätt??

• Svar på tråden Är det så lätt att få tag på ett skyddat nummer??
  • Anova

Skilj på hemligt nummer och skyddad identitet..
    Hemligt nummer ska inte gå att få tag på, på något sätt. Men däremot går det att få tag på adressen genom fbf.
    Skyddad identitet, som många använder som utsatts för förföljelse använder, ska man inte kunna få tag på på något sätt..

• SandraS

Konstigt, för meningen med skyddat nummer är juh att ingen annan än de man själv vill ska kunna få tag på änns nummer!!!

• Leeloo

För några år sen var det ju massa snack om att tjatade man tillräckligt mkt så kunde man få numret genom nummerupplysningen. Men det är nog som Anova säger.

• yohanna

jag kan tipsa alla med skyddat nummer att kolla sig på eniro och andra sidor.
    jag har hemligt nummer och hittade till min förvåning, både hem nummer och mobil nummer där.
    Det är bara och ringa och säga att man inte vill stå med.. men ändå.

• Jenniefager

Anova:
    Nä, jag syftar inte på skyddad identitet. Utan att man får ju göra ett val att ha ett skyddat nummer = ingen "obehörig" ska få tillgång till nummret. edt var det jag reagerade över ifall det vore så lätt även om man valt att ha sitt nummer skyddat.

• Anova

yohanna. Stämmer, mina föräldrar och mina svärföräldrar har hemligt nummer, mina föräldrars nummer finns inte, däremot mina svärföräldrars, jag tror att de har valt att göra telefonnummret hemligt på olika sätt..
    Jag vet inte om man kan göra ens mobiltelefonnummer hemligt om man inte väljer det vid abonemangsregistreringen, alltså att inte registrera abonemanget öht.

Jenniefager.. Bara för att du får adressen så får du inte telefonnummret vid fbf. Däremot kan du slå på adressen och få upp mobiltelefonnumret på tex eniro.

• Isfjord

Hemligt nummer ska inte visas, men när Hitta.se kom fick de av misstag ut hemliga nummer. För att klara konkuransen lade Eniro snabbt ut mobilnummer och gjorde samma misstag.

Har man registreringsnummer och nöjer sig med adressen kan man alltid fråga bilregistret. Smsa regnummer till 71456 och du får svar direkt. Såvitt jag vet kan man inte ha hemlig adress på bilen, däremot kan man registrera den på någon annan eller leasa den.

Svar på tråden Är det så lätt att få tag på ett skyddat nummer??