• 3 barnsmamman

Vad tjänar en butiks chef alt. avdelningschef?

Inom handel?

• Svar på tråden Vad tjänar en butiks chef alt. avdelningschef?
  • jummie

Det är individuell lönesättning..så allt beror på vilken kedja/ butik det är, vilka uppgifter du ska ha o vilken utbildning du har

• jummie

o din förmåga att löneförhandla förståss

• Marline

Går de enligt handelsavtalet så liger det runt 17000-18000 tror jag. Jag vet att vår butikschef tjänar ynka 1000 kr mer än en vanlig anställd. Piss dåligt!

• 3 barnsmamman

Okej, men på ett ungefär vore intressant att veta.
    Så om någon vet så....berätta gärna!!

• 3 barnsmamman

ok, oj...vad kasst...jag trodde det va mycket mer!!

• 3 barnsmamman

Jag har hört att en butiks chef t.ex. får vara med om en viss procent på vinsterna som affären gör.
    Stämmer inte det?

• Marline

Det beror helt på vilket företag man jobbar på. Inte vår i alla fall.

• 3 barnsmamman

Nääää....vad deppad jag blev nurå...
    Tjänar man inte mer?
    Finns det någon som tjänar bra som avdelnings chef, butiks chef eller andra chefs positioner inom handel?

• Carre

Jag jobbar som kontorist på ÖoB, Varuhuschefen tjänar 30 tusen i månaden före skatt.

• Playing the angel

Har en väninna som är b Plc och hon tjänar 28000:- i månaden inom heminredning.

Si vis amari, ama.
  • Kyoko

Nje handels är ju inte direkt kända för att ha så höga löner men å andra sidan kan du ju avancera och bli chef utan akademisk utbildning (=slipper studieskulder) och det är ju inte alla brancher man kan göra det.

• Tjompas

ja du det varierar betydligt.... som avdelnings chef tjänade jag 25000kr i månaden medans dom flesta andra låg på 22-24000kr

Svar på tråden Vad tjänar en butiks chef alt. avdelningschef?