Ont vid vänster njure!
Vad kan det vara? Jag har varit öm hela dagen och nu gör det ont. Har inge andra tecken på urinvägsinfektion så jag tror inte att det är det. jag är nu i v 27..nån som vet?
Vad kan det vara? Jag har varit öm hela dagen och nu gör det ont. Har inge andra tecken på urinvägsinfektion så jag tror inte att det är det. jag är nu i v 27..nån som vet?
Jag har också ont precis där ibland! Ibland när jag tar ett djupt andetag känns det värre också. Vad kan det vara?
Hade ont i höger sida av ryggen flera dagar....till slut så ont att man varken kunde ligga eller stå....åkte till akuten och det visa sig vara njusten!!!
Fick skäll att jag inte åkte in tidigare....Behöver ju inte vara något men för att vara på den säkra sidan....
Alternativet är väl en muskelsträckning i ryggen eller bara trötta muskler som är ovana vid den nya gravida tyngdpunkten. (Jag har själv haft en killer-ryggvärk över ett område strax över höger njure i 3-4 månader.)
Men det kan ju vara bra att nån klämmer och kollar upp, det kan ju vara svårt att känna sig själv så pass högt upp på ryggen och göra en vettig bedömning...
Hoppas inte att det är njursten! Jag med min läkar/Sjukhus skräck vill inte dit mer än jag absolut måste...
TS - UVI under graviditeten ger inte alltid symptom, att den är nästan helt symptomfri är inte ovanligt, så kanske bra att kolla upp det också. Lycka till
Hej!
Jag ställde samma frågai fredags. Jag ska ringa min husläkare i morgon bitti o be honom kolla upp om det är urinvägsinfektion (uvi). Jag hade ont på höger sida i ca 10 minuter. Det gjorde så ont att jag inte visste vart jag skulle ta vägen :o( Jätteläskigt. Har varit rätt öm där sedan dess och det är inte en muskelsträckning. Jag vet hur det känns....
Tulis
Kan vara så att bebisen ligger på urinledaren från njuren ner till urinblåsan....jag hade jätteont i den högra njuren under en tid och fick åka in på röntgen för att undersökas. Mycket riktigt- bebben låg och tryckte lite olyckligt på "fel" ställe! Finns inte mycket att göra åt detta så länge det inte blir helt stopp i urinledaren- då kan det bli aktuellt med att sätta in dränage i värsta fall! Annars kan man försöka vila/ sova på motsatt sida så att bebisen ändrar läge och bara härda ut, för mej blev det mycket bättre efter någon vecka. Lycka till!
Hej hej!
Under min första graviditet hade jag värk i njurarna, det berodde på att barnet tryckte mot njuren så jag fick en förträngning mellan njurbäckenet och urinvägsledaren. Det är inget ovanligt att gravida får förklarade dom för mig. Jag fick sätta in en liten slang däremellan och då blev allt bra. Oftast har man då värk på höger sida fast det kan komma på vänster oxå. Lycka till!!
Hej hej!
Under min första graviditet hade jag värk i njurarna, det berodde på att barnet tryckte mot njuren så jag fick en förträngning mellan njurbäckenet och urinvägsledaren. Det är inget ovanligt att gravida får förklarade dom för mig. Jag fick sätta in en liten slang däremellan och då blev allt bra. Oftast har man då värk på höger sida fast det kan komma på vänster oxå. Lycka till!!
Tack för alla tips tjejer. Idag känns det mycket bättre, det kanske var en sträckning ändå..