Tetralysal?
Finns det nån här som äter eller ätit tetralysal? Har det hjälpt? Har effekten hållit i sig?
Behöver tips!
Finns det nån här som äter eller ätit tetralysal? Har det hjälpt? Har effekten hållit i sig?
Behöver tips!
Mot vad har du fått det? Jag fick mot underlivsinfektion!
Kan man få det mot flera saker? Jag fick det mot vuxenakne...
Hej!
Jag har ätit det mot vuxenacne, men tyvärr hjälpte det bara under tiden jag åt. Det varierar säkert från person till person och hur pass kraftig acne man har. Jag har efter många olika kurer av div. mediciner fortfarande en hel del acne kvar.
Hoppas det fungerar för dig!
Jag har ätit det mot "perioral dermatit." (variga sår i ansiktet)
Yepp, det hjälpte, men man får äta det flera veckor.
Tuni: Åh, hjälpte det inte?? F*n.....jobbigt....vad har du mer ätit? Vilket var bäst?
Jag åt ju en kur för jättelängesen och det hjälpte inte då....men nu tyckte läkaren att jag skulle testa igen....men man vill ju ha ett BESTÅENDE resultat....
Funderar...
Det som hjälpte allra bäst var Roaccutan. Tyvärr är det också den medicin som har värst, farligast biverkningar. Depression är en av dem som är farligast. Jag drabbades inte av depression, men slemhinnorna torkade ut. Sen får du inte bli gravid under tiden då det ger/kan ge fosterskador. Levern tar en hel del stryk också...
Läkaren sa till mig att 80% av de som äter Roaccutan får ett bestående resultat, andra jag har pratat med säger att det inte alls är så, så jag vet inte vad som är riktigt.
Jag var en av de 20%(?) som inte fick ett bestående resultat men jag valde att inte ta en kur till iaf.
Dalacin är en vätska du "duttar på" i ansiktet (kanske finns i andra former också?) Men den tyckte jag bara torkade ut så man såg ut som att man ömsade skinn. Dessutom svårt om man har finnar på andra ställen än ansiktet, jag har även på rygg, axlar och bröstkorg.
Lycka till!
Jag gillar inte heller dalacin....åt också roaccutan förut men hjälpte inte bestående....igår sa hudläkaren att jag borde testa att SOLA.....(va?!) Då undrade jag om inte solen oftast avråds...men han sa att det inte alls är farligt att t.ex. sola solarium....*hmm*
Hur håller du huden i schack nu??
Jadu... att sola solarium är ju faktiskt riktig farligt, men det gör jag för jag tycker att det blir bättre.
Använder ordentliga rengöringsprodukter och tillsätter huden mkt fukt. Ett tag var jag väldigt duktig och gick till en hudterapeut och fick porrengöring titt som tätt, men det kostar ju en del...
Sen vet jag att det skulle bli mkt bättre om jag tänker på vad jag äter. (är en sann snaskråtta )