• zelda71

Använd inte Barnängens produkter...

Smörjde in min 3-åriga dotter efter duschen med Barnängens barnolja. Och vad hände? Jo hon kunde inte somna utan grät o var inte riktigt kontaktbar på kvällen. På morgonen är hon täckt av stora blossande utslag över hela kroppen. Vi ställde henne i duschen igen och utslagen försvann efter 1 timme ungefär. Men efter en stund kom kräkningar. Hade kontakt med sjukvårdsupplysningen, bvc o vc som bekräftade att hon hade fått en allergisk reaktion av oljan. Och detta ska man använda till sina barn. Jag har tagit kontakt med Barnängen o väntar svar därifrån. Kommer i fortsättningen inte att använda deras produkter mer, har även hört att dom har höga ph-värden i sina produkter o det är ju inte heller så bra. Nej bojkotta Barnängen!!

• Svar på tråden Använd inte Barnängens produkter...
  • Just A Girl

ojdå otäckt

Vi har nog natusan barnolja hemma Men min 3åring är jätte känslig i huden så jag ska akta mig för barnängen

• Smurfan JM

Men bara för att din dotter är allergisk mot den behöver den ju inte vara allmänt dålig?!

• KatjaMarina

Japp de har inga vidare pH värden.Minns inte alla siffor på rak arm bara.
    De som hade sämst pH var Änglamarks produkter.
    (barnprodukter jag talar om)
    Bäst var Aco's serie för barn.
    Få ingredienser.
    Ju fler ingredienser, desto större risk för rektioner på kroppen.

• Kathara

Olivolja är toppen! Kallpressad jungfruolja ska det vara.
    Min dotter är en torris så den smälter bra in på huden på henne.

• Kajee

Håller med JM S; Mina barn fungerar alldeles utmärkt ihop med Barnängen. Så det är väl ett individuellt problem... och att gå ut med en uppmaning om att inte använda deras produkter för att ni har råkat illa ut (vilket är väldigt tråkigt förstås) tycker jag är lite att ta i.

• zelda71

Olivolja kanske inte är så dumt, det ska jag prova istället. Har även en kompis, hennes dotter användet Barnängens barnschampo o blir så fruktansvärt torr i hårbotten, måste väl ha att göra med ph-värdet. JM S, nej den behöver inte vara allmänt dålig, men Barnängen kanske borde sätta ut en varningstext på baksidan på flaskan om att barn med känslig hud ej bör använda oljan direkt på huden. Oljan är ju faktiskt prövad i samband med hudläkare, vad har dom provat den på??

• Kajee
    zelda71 skrev 2006-11-16 21:05:29 följande:
     Oljan är ju faktiskt prövad i samband med hudläkare, vad har dom provat den på??
    Hamstrar, kameler eller kameleonter?
  • zelda71

Ha ha det var roligt, men det kan ju faktiskt stämma.

Svar på tråden Använd inte Barnängens produkter...