• Alyssa

Majsvälling = förstoppning?

Ja ni läste rubriken. Min pojke har blivit såå hård i magen av majsvälling, har läst på förpackningen men det står lite vagt att "är bra då magen är i olag eller för känsliga magar" Jaha, vad menas med det då? Om man e hård eller lös i magen? Vadå?

• Svar på tråden Majsvälling = förstoppning?
  • S vali s

När vi skulle börja med välling så valde jag majsvälling just för att den var skonsm mot magen...
    ... Jodå, dottern blev mer än lovligt hård i magen så jag läste lite noggrannare om majsvälling o såg att den kan användas vid lösmage - jag bytte raskt till annan välling och dottern fick det betydligt lättare att bajsa

Den late får brått när det blir kväll
  • Melami

Majsvälling bör man ge vid lös mage eftersom det har en stoppande verkan. Gjorde samma misstag som dig när jag började med välling. Ville prova något som var skonsamt mot magen och missförstod det där med "känslig mage" så min tjej blev jättehård i magen. Började med Mild havrevälling istället och det funkade mkt bättre.

• Alyssa

Jag ska nog byta välling stackarn är stenhård i magen, jag ska maila dom och ge min åsikt att det borde stå TYDLIGT att det är till för lös mage. Kan nog inte vara något annat. För så stenhård kan man inte bli i magen av välling. 

• fiolen

Jag har också gjort samma misstag. Tydligen ska fullkornsvälling göra att barnet blir lösare i magen, och majsvälling gör att barnet blir hårdare. Jag funderar på att köra varannan kväll så kanske det blir lagom, annars pendlar vi mellan jättelöst till kanonhårt.

• Alyssa

Åh vad irriterande, så det är inte bara jag som blivit missledd av vad som står på förpackningen. "Skonsam mot känslig mage" ja ja...

• S vali s
    Alyssa skrev 2006-11-16 21:04:15 följande:
    Åh vad irriterande, så det är inte bara jag som blivit missledd av vad som står på förpackningen. "Skonsam mot känslig mage" ja ja...
    Som sagt, jag tänkte - bra det är den skonsammaste vällingen, perfekt att börja med
    Den late får brått när det blir kväll
  • missteddy

majs och risvälling ger man när de är lös i mgen så det kanske inte är så bra att ge den då

Svar på tråden Majsvälling = förstoppning?