• klarafina1

eksem under brösten

Jag har fått eksem under brösten .
    Har en fruktansvärd klåda hela tiden och ju mer man river desto värre blir det.
    Har provat med dialon puder.
    Finns det något annat ni kan rekommendera

• Svar på tråden eksem under brösten
  • BBQ

säker på att det är eksem så det inte är bristningar?
    Jag fick jättemycket bristningar under brösten.. smörj med fet kräm ofta och låt bli att klia..så gick det över på mig..om det nu är bristningar du har.. Kan ju alltid rådfråga din bm..

• Mammatilltretroll

mot eksem: receptfri kortisonsalva från apoteket, undvik långa duschar då vattnet torkar ut huden och duscha hellre svalare än hett eftersom hett vatten torkar ut mer...
    Smörj med mjukgörande.. Bäst mot mina eksem bortsett från kortison är babyolja från Dermanord(www.dermanord.se) - deras produkter är helt utan tillsataser och består alltså bara av naturliga grejjer.

Mot klåda kan man också få tavegyl utskrivet av läkare.. klådstillande tabletter ofarliga vid graviditet..

• Pallas Athena

Jag brukar få det ibland.. det beror oftast på att jag svettas under brösten och har fel BH på mig.. prova att ha en BH som lyfter upp brösten ordentligt, men helst utan båge - då den lätt skaver.. Sedan brukar jag använda antiperspirant under brösten också, och det brukar hjälpa bra för att förebygga att det kommer tillbaka..

• Sofijj

hej! jag har oxå eksem under mina bröst o min bm sa till mig att jag skulle köpa svag cortisonsalva o smörja med. märke spelade ingen större roll, men fråga på apoteket! jag provade dock aldrig, har bara lite till o från nu.

lycka till!
    sofie v.27

• Happy baby

Har haft eksem i armhålorna + ut på brösten och använde Apotekets receptfria cortisonsalva. Inga problem att använda den enligt läk. Tog dock några veckor innan det gick bort eftersom salvan är så svag. Jag bytte också till Apotekets deo som är utan parfym och konserveringsmedel och slutade anv parfym, vilket hjälpte.

Svar på tråden eksem under brösten