Vilken barnstol passar Volvo V40???
Dottern håller på att växa ur babyskyddet så det gäller steget efter det. Har hört att det i princip bara är Britax Freeway som får plats. Stämmer det? Gillar Maxi Cosi... Vad har ni i er V40?
Dottern håller på att växa ur babyskyddet så det gäller steget efter det. Har hört att det i princip bara är Britax Freeway som får plats. Stämmer det? Gillar Maxi Cosi... Vad har ni i er V40?
Kolla in på www.ntf.se så kanske du hittar svar... om inte annat så går det även att fråga där
Vi har en v40 och vår son sitter i en BeSafe IziKid (den var bäst i alla test när vi köpte den i början på året). Han sitter i mitten bak.
Kanon! Vad kostar den?
hmm... strax under 3000kr tror jag (minns inte exakt, men den var ganska dyr kommer jag ihåg ).
Vi har iofs en S40 (kan inte va så stor skillnad?)
Och vi har en Acta Cosmic XTC lr va dom heter
Hmm...känns som försäljaren ville lura på mig en Britax Freeway. Han sa att det var den enda som passade. Låter ju skumt när man tänker efter - finns ju många bilar som är mkt mindre än vår!
Iofs hade han extrapris på Freeway men ändå. De var så ruggigt fula och man ska ju ha den ett tag!
snova: På IF kan man hyra Be Safe Izi Kid,,, kostar 1200 om året om man inte har försäkringar där...
Volvos egen bilbarnstol 0-18 kg passar. Vi har en V50 men jag har manualen här för stolen och den passar till alla nyare modellar och en del gamla. Kostar runt 2200 sen kan man köpa lite tillbehör beroende på var man ska ha den.
Puffar denna.
Ingen som vet om ngn Maxi-Cosi passar???
Har en s40 och dottern sitter i en Acta Cosmic i fram... Beror helt enkelt på om ni ska ha stolen i fram eller i bak.. Tycker inte s/v40 e speciellt stora i bak... mellan förarsätet och baksätet. men den stolen vi har e ganska stor. åk till ngn affär och prova helt enkelt..