• Snova

Vilken barnstol passar Volvo V40???

Dottern håller på att växa ur babyskyddet så det gäller steget efter det. Har hört att det i princip bara är Britax Freeway som får plats. Stämmer det? Gillar Maxi Cosi... Vad har ni i er V40?

♥ Lovisa ♥
  • Svar på tråden Vilken barnstol passar Volvo V40???
  • Teskedsmamman

Kolla in på www.ntf.se så kanske du hittar svar... om inte annat så går  det även att fråga där

Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.5)
  • Snova
    Tack - var inne där och hittade lite intressant, dock ej svar på min fråga...
    ♥ Lovisa ♥
  • HeddaBigBum

Vi har en v40 och vår son sitter i en BeSafe IziKid (den var bäst i alla test när vi köpte den i början på året). Han sitter i mitten bak.

• Snova

Kanon! Vad kostar den?

♥ Lovisa ♥
  • HeddaBigBum

hmm... strax under 3000kr tror jag (minns inte exakt, men den var ganska dyr kommer jag ihåg ).

• Felicia6

Vi har iofs en S40 (kan inte va så stor skillnad?)
    Och vi har en Acta Cosmic XTC lr va dom heter

18/11 bär det av till Thailand på bröllopsresa
  • Snova

Hmm...känns som försäljaren ville lura på mig en Britax Freeway. Han sa att det var den enda som passade. Låter ju skumt när man tänker efter - finns ju många bilar som är mkt mindre än vår!

Iofs hade han extrapris på Freeway men ändå. De var så ruggigt fula och man ska ju ha den ett tag!

♥ Lovisa ♥
  • Teskedsmamman

snova: På IF kan man hyra Be Safe Izi Kid,,, kostar 1200 om året om man inte har försäkringar där...

• Felicia6
    Teskedsmamman skrev 2006-11-17 00:21:13 följande:
    snova: På IF kan man hyra Be Safe Izi Kid,,, kostar 1200 om året om man inte har försäkringar där... Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.5)
    Det är ju svindyrt? Då är det väl bättre att köpa en?
    18/11 bär det av till Thailand på bröllopsresa
  • lubenica

Volvos egen bilbarnstol 0-18 kg passar. Vi har en V50 men jag har manualen här för stolen och den passar till alla nyare modellar och en del gamla. Kostar runt 2200 sen kan man köpa lite tillbehör beroende på var man ska ha den.

• Teskedsmamman
    Felicia6 skrev 2006-11-17 00:22:08 följande:
    Teskedsmamman skrev 2006-11-17 00:21:13 följande: snova: På IF kan man hyra Be Safe Izi Kid,,, kostar 1200 om året om man inte har försäkringar där... Magdis med Totte 0402, Ian 0510 och Skrot i magen (v.5)Det är ju svindyrt? Då är det väl bättre att köpa en?18/11 bär det av till Thailand på bröllopsresa
    Man får byta upp sig till en bälteskudde sedan... som man får behålla när hyrtiden har gått ut... Vi betalar drygt 900 kr om året och vi räknade på vad det skulle kosta oss att köpa en ny sådan mot att hyra och det blev några hundralappar blilligare att hyra och då slipper man mecket med att åka och köpa stolen, och framför allt bli av med den sedan...
  • Snova

Puffar denna.

Ingen som vet om ngn Maxi-Cosi passar???

♥ Lovisa ♥
  • MsRahkonen

Har en s40 och dottern sitter i en Acta Cosmic i fram... Beror helt enkelt på om ni ska ha stolen i fram eller i bak.. Tycker inte s/v40 e speciellt stora i bak... mellan förarsätet och baksätet. men den stolen vi har e ganska stor. åk till ngn affär och prova helt enkelt..

Svar på tråden Vilken barnstol passar Volvo V40???