• Just Me

byxor.........

Hej...

Jag skulle vilja ha lite hjälp, imorgon är jag i min 8 vecka. När jag tar på mig mina jeans eller vanliga byxor får jag ont i magen, måste alltid ha dragkedjan nerdragen. Detta är för att jag inte hittar byxor som passar en gravid tjej i 8 v. Hur ska jag ta mig till??
    Var får jag tag på byxor??

Kram

• Svar på tråden byxor.........
  • Gravilda

Byxor med dragsko i midjan brukar vara bra första tiden. Hoppas du hittar nåt!

• Nathalie009

jag har samma proiblem fat i v 25.. mina byxor e för små o mammabyxor för stora, o dessutom inge snygga..

så jag har köpt mjukisbyxor.. men hur snyggt e d?!!!

• Just Me

men var hittar jag Byxor med dragsko i midjan ?? snälla hjälp

• Vintersaga

Vanliga jeans för gravida har nästan alltid gummiband i midjan så att man kan spänna in/ut för magen. De är nog lite stora ändå för dig i redan v 8 (kommer ihåg att det var sååå jobbigt). Men åk och testa´. Tyvärr går det sällan att ha skärp i dem, eftersom de går så högt upp på magen.
    Men jag fick tag på ett par begagnade från HM som var låga i magen och som jag kunde ha skärp till. Det använde jag varje dag i en månad ungefär.
    LYCKA TILL!

• Kristin24

H&M har ju mamma byxor för olika magar...de med bredresår och med de där knappresåren.
    Jag använde de med knappresår i början, jätte bra för de går att reglera allt eftersom magen växer.

Nu när magen är stor använder jag byxor med bred resår.....får ha hängslen i ett par då de glider av magen hela tiden...hehe...men det funkar ju så här i slutet.

Hoppas du hittar några snygga som passar. Kram

• Diddy

Det finns jätte fina hängslebyxor på lindex o även andra mamma byxor,,på hm kan du oxå hitta mamma byxor..

• stanna

Jag har samma problem! Mina vanliga byxor är såå trånga men jag var och provade mammabyxor i helgen och det är ju såå stora! Den här mittemellan-tiden är så jobbig!!

• Peztis

För mig funkade det att köpa en storlek större i början och allra helst om jag kunde hitta byxor med dragsko - det var ju poppis i somras.

Nu i v 36 är det mammabyxor som gäller - fast idag har jag faktiskt min sambos jeans på mig! Uppvikta några gånger...

• Persephone

Samma problem här, v11. Magen gör sig påmind och det gör ont när man skall knäppa jeansen alltså låter man bli!! Har ingen som helst aning om vad jag ska ha på mig för byxor!! I jobbet har jag sjukhuskläder och där är resår i midjan. Men när man är bortbjuden eller på kalas så blir det för min del olika jazz och träningsbyxor.....inte så snyggt. Får väl se sen om man kan hitta några favoritbyxor som man kan ha ett tag.

• pssst

Det finns modelles där byxan slutar under magen och är ribbstickad över magen, köpte sådana i v 9 och kan fortfarande ha den i v 29.

• NK80

För mig funkade det med att ha långa tröjor över byxorna. Använde det gamla hederliga knepet, gummiband(hårband runt knappen. Funkar fortfarande men är såå obekvämt att sitta ner med dem.
    Är i vecka 20 (19+4) Har fortfarande inte köpt några mamma byxor, använder mina normala jeans då jag är på stan och då jag vet att jag inte ska sitta långa stunder. Annars är det mina mamma kjolar jag använder.

• Soffie

mjukbrallor var det som gäller gällde för mig i början...

Svar på tråden byxor.........