När börjar bebisar att drömma?
Hej hej!
Är det någon som vet när dom små liven börjar drömma, vid vilken ålder alltså?
//Linda
Hej hej!
Är det någon som vet när dom små liven börjar drömma, vid vilken ålder alltså?
//Linda
Läste faktiskt i helgen att de drömmer redan som foster! (nån av vetenskapstidningaran, illustrerad vetenskap eller populär vetenskap eller vad de kan heta!)
Vet ni vad idioterna på pampers skrev? Att barn inte kunde drömma förrän dom kunde prata... Har aldrig hört nåt så befängt innan...
Precis som om dom drömmer i ord då...
Har själv undrat samma sak. Min lille på 5 veckor brukar skrika till ibland och vara jätteledsen precis som om han hade en mardröm (eller det kanske bara är magknip?). Undrar i så fall vad han drömmer om, dom har ju inte precis så många intryck och händelser att bearbeta...
**Puffar upp**
Kanske någon annan som vet?
tase,
man drömmer som mest när man är bebis just för att man har så otroligt många intryck att bearbeta. Allt är ju nytt för dem, våran vardag är ju ett äventyr!
Håller helt med, klart de drömmer som foster/födsel iaf! Från att de pratar låter idiotiskt...
Min son ( 4 v ) kan gråta i sömnen, sprattla, le etc. Visst kan det vara magknip, men jag tror helt klart att han drömmer.
Jag har läst att de drömmer redan inne i mammas mage. Att man skulle behöva kunna prata för att drömma, det tror jag inte på. och det tror jag på. Även djur drömmer ju och de pratar ju inte.
Har oxå hört att de drömmer redan som foster.. Jag vet att Minja drömmer, för iblamd garvar hon riktigt högt på natten och iblend kan det komma ett skrik!
Tack för era svar!
Min lilla kille gör också massa miner i sömnen och har även börjat gråta nu den sista tiden. det var därför jag undrade om det kanske var så att han drömde och förmodligen så är det nog så!
Tack igen....