• Förhoppningsfull Blivande Mormor

Flyttfirma - kostnad?

Funderar på att anlita flyttfirma som bara ska frakta mina möbler plus allt som JAG packat, ja hela mitt hem - som nu ryms i en trea på 82 kvadrat plus förråd, till annat boende i samma kommun. Finns det någon som har minsta aning om priserna för detta?? Ev. vill jag även ha hjälp att montera ner och upp en bokhylla av flyttfirman.

• Svar på tråden Flyttfirma - kostnad?
  • Lone

Hej!

Vi ska anlita flyttfirma nu i december. Firman vi anlitat har varit här och tittat på våra saker och utifrån det har de sagt att det kommer att gå på 8550kr.

Vi flyttar från en trea på 81kvm + stort källarförråd till ett mindre hus ca 4 mil härifrån.

Har ringt och kollat olika firmor, men de flesta säger ungefär samma pris.

Lycka till med flytten/
    Lone

• Mirris

Jag flyttade för 3 år sedan o anlitade då firma för att flytta mina möbler bara!

Dom gjorde det på ett kick och det kostade ungefär 1700:- Kommer inte ihåg .
    Dom var 2 man en lastbil. DOm kom på morronen kl 7 o åkte härifrån kl 9 ungefär.. gu va praktiskt det var.

Men då hade jag o nåra vänner kört det mesta i kartongväg redan. Jag var rätt gravid då O kände att jag inte ville slita med möblerna. Räckte gott att bära 1000 kartonger

Eftersom jag bara ville ha möblerna flyttade så körde dom på timpris.. kanske annorlunda om man vill ha bort allt.?!

Lycka till

• Förhoppningsfull Blivande Mormor

Ok - eftersom det var rätt stor skillnad mellan priserna i era svar så ser jag tacksamt fram emot fler som vet :)

Tack Tack för svar!

Britt

• Mjölk

TS: Sök på flyttfirmor på gulasidorna.se i det område du bor. Du kan sen skriva in vad du önskar på flyttfirmornas hemsidor sedan skickar de kostnadsförslag till dej! Då kanske du får en hum om vad det kommer att kosta. Vissa firmor måste du ringa.

Svar på tråden Flyttfirma - kostnad?