• Caribe

Fler tjejer som gör ivf på sophiahemmet?

Hejsan finns det fler ivf.are från sophia här?

Jag tycker det skulle vara kul att komma i kontakt med andra tjejer som går på Sophiahemmet och gör ivf?

Man känner sig ju ganska ensam och liten i behandlingsvärlden och det skulle vara roligt att få jämföra vad som blir sagt av läkarna samt jämföra behandlingar och resultat!?

Jag har gjort 3 inseminationer och 1 ivf försök hos Sophia!

Jag är 39 år, oförklarligt barnlös & har försökt bli gravid i 3 år!

Under mitt ivf försök så fick jag synarela, 150IE puregon, pregnyl. Jag blev överstimulerad och fick mer än 17 blåsor så jag fick göra coasting och det resulterade i 9 ägg, 6 befruktade, två 4-celliga embryon tillbaka - MEN lyckades inte......

Den 20-22 december kör jag igång igen!

Skulle bli glad att höra ifrån fler?

Kram Carina

Idag är jag en dag närmare en graviditet
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-02-06 10:15:15:
    www.familjeliv.se/Forum-7-134/m17103037.html

Här har vi en länk till vår kalender
  • Svar på tråden Fler tjejer som gör ivf på sophiahemmet?
  • Kwela

Hej Carina!

Jag går på SH sedan i augusti. Vi har 2 misslyckade inseminationer bakom oss och ser nu fram emot att göra vårt första ivf. Ska göra den lättstimulerade då jag äter dubbeldos Pergotime och tar Pregnyl. Å vad jag vill att min mens ska komma i dagarna. Bim senast 23/11 (hoppas tidigare)

Jag är 29 år, oförklarligt barnlös & försökt bli gravid i 2 år! (snart)

Vi trivs jätte bra på SH och kommer nog att stanna där, så länge som det behövs. Det gör inget att de är lite dyrare. Tror inte heller att det är så många klinker som gör den här lättstimulerade som passar mig.

Kram

Vill bli mamma... snart!
  • Future

Hejsan. Vi har ju "pratat" tidigare Caribe! Jag går på SH och har gjort ett avbrutet IVF, och 2 "fulla" IVF'er på Sophia hemmet. Blev gravid "på egen hand" den här månaden, men det blev tyvärr ett tidigt missfall. Så nu siktar på IVF'en vi ska påbörja i mellandagarna och ET i slutet av januari.

Jag är sk "svår stimulerad" så att vi får ut väldigt får ägg vid varje tillfälle. Så därför har de haft 450 IE Puregon i början för att sedan gå ner till 350-300 (tror jag, kommer inte riktigt ihåg) i slutet. Har provat både långa och korta metoden. Den korta metoden fungerade sämre för mig, och det blev bara ett befruktat ägg. Men det är mycket individuellt vilken behandling som passar. En del som är svårtstimulerade får mer ägg med korta och en del inte. Och en del som blir överstimulerade funkar det bättre för med korta, och en del inte. Så man måste tyvärr pröva sig fram där.

Lycka till framöver!

• Caribe

Vad roligt att träffa lite fler tjejer från SH

Ja Future vi stötte ju på varandra tidigare idag! Jag skulle oxå vilja prova den korta metoden i och med att jag är så lättstimulerad men det tyckte inte CG min doktor?
    Istället skall jag nästa försök spraya synarela, ta puregon 150 i 5 dgr och sen sänka till 125 puregon? Har inte förstått varför jag inte är en kandidat för korta behandlingen?

Hej msnorrland, jo jag trivs oxå jättebra på SH och betalar därför lite mer, tror det jämnar ut sig i längden då dom inte tar betalat för alla besök man gör innan och efter behandlingarna + har gratis frysförsök! Inget slår väl Falun i pris men då har man resorna dit istället!

Msnorrland det låter som du är ivrig att få sätta igång hoppas ju naturligtvis att din mens uteblir av ett mirakel men annars är du igång ganska snart då?

Vad har ni för favoritläkare på SH (vi kan ju skriva initialerna)

• Kwela

CG det är bla annat därför vi trivs så braSkrattande Din?

Vill bli mamma... snart!
  • Caribe

msnorrland - CG utan tvivel han är min huvudläkare! Hade dock kvinnliga KK under mitt äggplock och fick revidera min tidigare åsikt att jag inte gillade henne, nu är hon min 2:a favorit, hon var fantastisk under äggplocket !

• Future

Min favorit nu är LM, men CG är super bra också! Gillade INTE KK. Har sagt till sköterskorna att jag vägrar träffa henne igen.. Men smaken är ju bekant som baken.

• Caribe

Future jag tyckte likadant om KK för att hon alltid var så kall mot mig... men jag gjorde ÄP på en lördag och hade inget val än att ha henne och då hade jag klagat på henne innan men då var hon supergullig! Tror hon har ett hårt och proffessionellt skal som ibland kan såra! Men klart man har sina favoriter, LM träffade jag igår och han är jätte go oxå!

• zkrutt

Hej, jag går ochså på Spohia Hemmet tycker dom är jätte bra.
    Man blir alltid så vänligt bemött där.

Jag har precis gått igenom en ivf och ÄP och är nu inne på ruvar dag 8, och test dag är nästa fredag 24/11.

Det ska bli spännande!

Lycka till allihop!!

• zkrutt

Glömde säga att CG är min favorit , där emot LM har jag svårt för...smaken är som baken *ler* LN var han som gjorde ÄP o insättnigen.

• Kwela

Jag håller tummarna för dig zkrutt! Kul att vi har en egen SH tråd!!!

Jag har igentligen KK som huvudläkare men bytte ganska snabbt. Tycker dock hon är ok. Det finns dock en som jag inte tål och om jag får honom vid ÄP så kommer jag att be om extra droger så att jag försvinner in i dimmanFlört

Vill bli mamma... snart!
Svar på tråden Fler tjejer som gör ivf på sophiahemmet?