• Klunsan

Ni som ätit/äter Efamol

Jaa, ni som äter eller har ätiti Efamol, hur har det funkat för er? Jag har ätit det i snart en månad men jag känner ingen större skillnad Följer ordinationen med en tablett per dag men kommer öka inom kort till 2 per dag.
    Hur många tar ni per dag och hur har ni gjort för att ev få igång mensen med Efamol?

Tacksam för alla tips!

• Svar på tråden Ni som ätit/äter Efamol
  • ibland

Efamol gav mig regelbunden mens...

om du läst ordentligt på burken står det att du ska ta 2st (eller var det 3?) de första veckorna för att få effekt...för mig tog det ca: 6 veckor innan jag märkte resultat.

(slutade för att de var så dyra)

• Klunsan

Det står att man ska börja med en tablett och efter 3-8 veckor ska man öka till två och det har jag också gjort från idag. Sen ska man öka till 3 efter 8-12 veckor så det blir att ligga i
    Så dyra tycker jag att det inte var. Betalade strax vid 200:- för 120 kapslar. Ska köpa den större burken när jag får löning

• Jesse

Man skall äta (för bästa resultat) 3 kapslar/dag i 8-12 veckor sen 1/dag.. Jag började äta dom för att få tillbaka min ÄL och det har funkat

• City

Som jag marknadsför Efamol kan man ju tro att jag är återförsäljare eller nåt, men för mig har det skett underverk. Menssyckel blir kortare och därefter regelbunden och jag blev gravid på 2;a försöket vid 38 års ålder. När jag var 27 år tog det över ett år, och jag hade mens 3-4 gånger per år. NÄr jag var 29 tog det också ett år. Båda graviditerna slutade i missfall.

• City

Klunsan, det tar 2-4 månader innan du märker skillnad. HÅller tummarna!

• minisork

Hej! Jag har ätit Jättenattljusolja som är i princip samma sak som Efamol, köpt på Naturapoteket men billigare i en månad nu. Jag äter två kaplsar om dagen och har fått ner min menscykel med fem dgr på en månad. Äl inträffade också fem dagar tidigare och jag hade väldigt regelbunden Äl på dag 24 tidigare. Det ska bli intressant att se hur det blir denna månaden. Tror nog att du ätit för lite. Testa Naturapotekets om dy tycker Efamol är för dyrt - det tyckte jag! Lycka till!

• minisork

Hej! Jag har ätit Jättenattljusolja som är i princip samma sak som Efamol, köpt på Naturapoteket men billigare i en månad nu. Jag äter två kaplsar om dagen och har fått ner min menscykel med fem dgr på en månad. Äl inträffade också fem dagar tidigare och jag hade väldigt regelbunden Äl på dag 24 tidigare. Det ska bli intressant att se hur det blir denna månaden. Tror nog att du ätit för lite. Testa Naturapotekets om dy tycker Efamol är för dyrt - det tyckte jag! Lycka till!

• ibland

klunsan--du måste ha läst fel, precis som JESSE skriver äta så...

det e ju inte logiskt att börja med mindre o sen trappa upp utan tvärtom

Ähh var har du köpt dina...120kapslar betalar jag 300kr för

• stinaliza

kan man beställa online på naturapoteket? finns inte i min stad...

• Klunsan

Ibland: detta är citerat direkt från burken:
    "Dosering: Vuxna och barn från 8 år och uppåt: 1 kpsl per dag. För att uppnå bästa resultat öka dosen till 3 kpsl per dag under de första 8-12 veckorna."

Så jag följer alltså anvisningarna. Köpte de på hälsokost i stan för 219:-/burk med 120 kapslar i.

• Jesse

Du följer inte anvisningarna om du äter som du skriver i ditt tidigare inlägg:

Det står att man ska börja med en tablett och efter 3-8 veckor ska man öka till två och det har jag också gjort från idag. Sen ska man öka till 3 efter 8-12 veckor

På burken står det:

"Dosering: Vuxna och barn från 8 år och uppåt: 1 kpsl per dag. För att uppnå bästa resultat öka dosen till 3 kpsl per dag under de FÖRSTA 8-12 veckorna."

Vill bara att du skall äta rätt

• bubbelmaja

Någon gång efter vecka 8 (fram till vecka 12) kan man börja trappa ner dosen. Ta tre om dagen nu ett bra tag så kanske det går fortare att få resultat. Lycka till!

• marvi

Thi hi... Jag förstår precis hur du tänker Klunsan! Det kan faktiskt utläsas på det sättet du beskriver. Men - som de flesta av inläggen skriver, och så som de sa i hälsokosten när köpte min burk, så menas det att dosen ska vara högre de första 8-12 veckorna, inte att den ska ökas successivt under dessa veckor...

Så du kan ju öka dosen lite till nu med en gång och hålla på med en högre dosen några veckor extra om du vill. Meningen med att äta fler i början är om man har en brist på detta ämne som tabletterna innehåller, så går det snabbare att bygga upp det till en "bra" nivå under de första veckorna med en högre dos.

Jag åt efamol i ca 70 dagar, då började jag mitt i en cykel som blev 50 dagar vilket är mer än jag brukar ha, cykeln därefter skulle blivit 45 dagar fast jag blev gravid så det blev aldrig någon mens... Nu har jag slutat eftersom jag inte vågar äta hälsokost som gravid.

• Klunsan

Jahaaa!! *dunkar näven i pannan* Men när jag frågade på Hälsokost så läste hon på burken och sa att man ska börja med en och öka enligt anvisningarna och DÄREFTER trappa ner till underhållsdosen igen. Inte undra på att det inte händer nåt då... Ska genast ner och peta i mig den 3:e kapseln

Sicken tur att det finns de som kan tyda dessa anvisningar korrekt *ler* Tack för informationen allihopa

Svar på tråden Ni som ätit/äter Efamol