• Toka2

Är det någon som har fina mönster på barnkläder att sy själv?

Jag söker med ljus och lykta efter mönster på barnkläder att sy själv. Antingen tips på vad man kan köpa och var, eller om nån har något att sälja av. Eller bra länkar till mönster.

Och snälla, inga svar i stil med "Jag vill också ha/veta"

En del säger att de har sett en ängel. Jag har hållit en i min famn.
  • Svar på tråden Är det någon som har fina mönster på barnkläder att sy själv?
  • uniMog

Det finns en jättebra bok utgiven av ica-förlaget. Den heter något i stil med "sy av mjuka tyger" *springer och letar*

How 'bout the power to kill a yak, from 200 yards away... WITH MIND BULLETS!
  • Toka2

Åh TACK :D

• uniMog

där finns mönster på tröjor, byxor, kjolar och tips på hur man kombinerar dem till klänningar, overaller etc.

Lycka till!

(jag har motsvarande bok fast från 70-talet! )

• metallgem

Länken hängde inte med.. men, en overall med visa ärmar och ben i plysch och med huva..

• metallgem

Ajdå, glömde komma med tips!

Baby Cool, coola kläder, väldigt enkla mönster, lite väl enkla kanske och inte så många mönster men trevlig mönsterbok med mycket inspiration!

Sy babykläder med Kwik Sew, supernördig bok med trista bilder fast otroligt bra och användbara mönster!

• uniMog

metallgem, de har (tror jag, jag har som sagt en gammal upplaga) inte ett direkt overallmönster utan beskriver hur man kombinerar deras byx + tröjmönster. Men med de mönstren kan du göra en sån overall ja. (huvan är dock inte på mönster tror jag)

• Toka2

Ingen som har, eller vet var det går att få tag på, mönster på omlottbody?

• Snuttarna

Nix, jag har letat men inte hittat något. Det enklaste är om du ritar av en köpt body.
    Det finns en bok (lånade på bibblan) som heter Sy och sticka till barn 0-3år, den har fina bilder och lätta mönster.

/Snuttarna *bf 28 jan 2007*
Svar på tråden Är det någon som har fina mönster på barnkläder att sy själv?