Amnings-BH med push up??
Något som kom på tal i helgen... Är det någon som vet om det finns just amningsbh:ar med push up, bygel eller åtminstone lite roligare varianter än dem vanliga??
Man vill ju känna sig snygg även om man fött barn!!
Något som kom på tal i helgen... Är det någon som vet om det finns just amningsbh:ar med push up, bygel eller åtminstone lite roligare varianter än dem vanliga??
Man vill ju känna sig snygg även om man fött barn!!
Man ska tydligen undvika bygel pga risk för mjölkstockning.
Om mina tuttar växer mer och jag använder en push-up-BH, då hamnar mina tuttar under hakan!
Köp en snygg och praktiskt amningsbh, man måste inte välja en ful bara för att det är amningsbh, det finns massor att välja på, så inte behöver du känna dig ful inte! Sen är väl frågan om en bh kan göra att man känner sig snygg med jättebomber som läcker!
Jag har sett push-up (eller var det bara båge?) på Lindex. Men jag kan inte rekommendera att du har såna ofta. Man får lätt ont av bågarna som klämmer åt i sidorna. Och så kan bågen klämma åt mjölkgångarna så man får mjölkstockning (HUUU).
Vad jag minns så behöver man inte pusha upp dom alls...de blir rätt runda av sig själva.
Själv kände jag inte att de var så läckra i början ändå, när man hade svårt med amningsinläggen och det läckte och luktade sur mjölk om en...
Min svärmor är expert på detta då hon jobbar i en exlusiv underklädes-butik, och hon tillåter inte att man köper bygel-BH när man ammar! Man SKA INTE använda BH med bygel då man ammar! Det är lätt att få mjölkstockning nämligen, något som en kompis verkligen fick erfara just pga av detta! Hon blev jättesjuk med hög feber och väldigt väldigt ont! Det är det INTE värt!
Så använd inte BH med bygel när du fått barn!
Om du bara vill ha volym, så har man ju ofta amningsinlägg i BH:n. Annars blir man ju ganska välfylld och fast ändå av mjölken. Byglar rekommenderas ju att man inte har, i och med att det kan klämma till mjölkkörtlar. I och för sig vet jag kompisar som använt bygel utan problem. Själv tyckte jag bara det var ruggigt obekvämt.
Jag håller med de andra.
Jag kommer INTE att handla bh med bygel för mina kompisar som redan har fått barn säger att det är jättevanligt att få mjölkstockning om man har bygel bh.
O en av kompisarna hade fått mjölkstockning o hon sa att hon inte önska nån i världen att få det!!
O jag vill INTE ha det så därför kommer jag att undvika bygel bh efter jag har fött.
Man kan ju känna sig snygg ändå,det finns ju snygga amningsbh:ar!
ok, då blir det ingen bh med bygel! Tack för råden.
Men var hittar jag dessa snygga amningsbh:ar då?
Har kollat runt lite här och där men de flesta ser ut som min mammas bh:ar gjorde på 80-talet i vitt glanstyg med extremt breda axelband...
fast det är väl skönt antar jag...
Det är klart att man ska känna sig snygg fast man ammar o har fått barn.
Men bebisen ska ju gå i första hand o så att den mår bra o att man mår bra när man ammar.
Så uteseendet får ju komma i andra hand när man precis har fått barn.
Så tycker jag i alla fall.
www.minimundus.se
har amningsbehåar som verkar bra, och inte är så fula ;)
Jag funderar på att beställa därifrån
Men när ska man egentligen köpa? Det är ju svårt att veta hur brösten blir innan mjölken har kommit. Jag har d-kupa sedan innan, så jag är lite rädd... Hade samma undringar som TS, måste man verkligen ha en ovadderad BH utan byglar? Känns som om man lika gärna kan vara utan då =/
Det beror ju väldigt på hur brösten blir under amningen. För vissa växer de ju inte såå mycket och blir inte så spända och då kan jag tänka mig att det går bra att ha på sig en bygel-bh (kanske rent av push-up) någon gång ibland, bara man är uppmärksam på ifall det gör ont, så att man inte får mjölkstockning, för det är INTE skönt.
För min del kommer det troligtvis bli som de två tidigare gångerna, dvs sprängfyllda bröst, som definitivt inte behöver vare sig bygel eller push-up, det ser ut som på tok för stora silikoninlägg iaf! *ajajaj* *inget bekvämt* Och hur snyggt är det??
Så det bästa är nog att vänta och se. Snygga amnings-bh finns, men man kan få leta ett bra tag!
Jag lovar att i början av amningen är det jättebra med en tantbehå med breda axelband! Gärna tvätt i 60 grader med. Om man läcker (och det gör väl ändå alla i början?) luktar man sur mjölk mest hela tiden och man får byta ofta. Då ger man blanka hundan i hur behåarna ser ut, bara det finns några rena att byta till...
Jag kanske skrämmer slag på er som inte ammat än, men själv hade jag aldrig anat att det var så kladdigt och bökigt! Det ser så harmoniskt ut när andra gör det...