• Anonym (Vän?)

Ska jag ljuga i rätten för att rädda min kompis?

Ojojojoj ett sånt jävla läge jag befinner mig i just nu!

Jag vill bara kort fråga om hur ni hade gjort...
    Hade ni ljugit i rätten och själva riskera att bli dömd för mened - för att rädda er kompis?

Svår fråga eftersom ni inte vet bakgrunden, men jag kan inte berätta mer.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2006-11-17 18:54:40:
    Är jag en "riktig vän" om jag inte ljuger för hennes skull?
    Hon påstår att JAG är den enda som kan rädda henne och hennes make. Det är hos MIG "bollen ligger". Men jag är en ärlig människa och tror ej att jag KAN ljuga ens. Så varför göra det med de risker det medför. Hon sa till mig att " såhär gör inte sanna vänner".
    (att jag talat sanning vid ett polisförhör)

Jag har egentligen bestämt mig för att sanningen är den väg jag ska gå!

Det som gör det så jobbigt är att min kompis alltid har haft mig "virad runt lillfingret" jag har nästan aldrig vågat säga eller göra något emot henne. Hennes ord är min lag typ!!

Jävligt korkat, men nu är vi äldre och har varsin familj. Jag fattar självklart bättre nu, men det svåra i allt det här är att jag vet inte hur jag ska kunna se henne i ögonen igen efter det här. För jag kommer tala SANNING! Jag kommer inte ändra mitt vittnesmål även om det är det hon vill!

Men jag är rädd!! Rädd att hon eller någon annan skadar mig, eller min familj!

• Svar på tråden Ska jag ljuga i rätten för att rädda min kompis?
  • piixelslyna

Nej, det hade jag faktiskt inte gjort. Skulle aldrig ljuga och begå mened!

Rätta mig grammatiskt om du vill - jag vill utvecklas!
  • Anonym

Absolut INTE ljuga!
    Följderna kan bli riktigt jobbiga för dig om du ljuger!!

• S vali s

Nej, jag hade aldrig ljugit i rätten för att "rädda" en kompis.

Den late får brått när det blir kväll
  • ying yang

Aldrig i livet att jag ljugit.

• listo

Nej, jag skulle inte ljuga. Om kompisen har begått brott så är det väl hans/hennes sak att ta ansvar för det, inte ditt ansvar att ljuga och riskera att bli dömd för mened.

• Anonym (Vän?)

Men är jag en "riktig vän" om jag inte ljuger för hennes skull?
    Hon påstår att JAG är den enda som kan rädda henne och hennes make. Det är hos MIG "bollen ligger". Det är det som gör det så jävla svårt.

Men jag är en ärlig människa och tror ej att jag KAN ljuga ens. Så varför göra det med de risker det medför. Hon sa till mig att " såhär gör inte sanna vänner".
    (att jag talat sanning vid ett polisförhör)

Jag vill bara DÖÖ!!

• mitthjärta

Då är hon ingen bra vän!
    Har hon gjort något olagligt får hon f-n stå för det!

Adrian - Älskade barn!
  • ying yang

Gud vilken utpressning hon kör med, vilken skitkompis.

• Majsan70

Självklart ljuger man inte och absolut inte i rätten.

Har de satt sig i dylik situation, så får de ta de som kommer till dem, vad de än må vara. Hade hon varit en riktig vän hade hon inte ens bett dig om detta i första hand.

Svar på tråden Ska jag ljuga i rätten för att rädda min kompis?