Jag tycker också du ska fråga honom rakt ut! Inget att vänta med alls.
Jag har haft ett långt förhållande närmare 8 år. Jag trodde ALDRIG att han någonsin skulle kunna vara mig otrogen då han alltid pratade om "ärlighet", våga stå för vad man känner, gör etc.
Jag fick bara en "konstig" känsla i kroppen. Jag skämdes över det...och drog på att fråga honom rakt ut ganska länge. Just då var det inte så mycket att gå på "varför" jag kände som jag gjorde...Tyckte själv bara att jag var sjukligt svartsjuk.
Tiden gick och jag fann att han var mer sällan hemma, började få ångest,
hittade en gång en lapp i tvättkorgen med ett tjejnamn på samt ett telefonnummer. Har aldrig blivit såååå kallsvettig i kroppen som då. Jag ville klättra på väggarna. Visste att han hade många nya tjej och killkompisar, men inget namn jag kände igen. När han kom hem frågade jag honom rakt ut. Han blånekade, blev som en lite fågel och började gråta... Blånekade ändå. Sa att det vara bara en tjejkompis som han skulle göra något arbete med etc. Inget konstigt.
Han blev hur gullig som helst efter det.
Gick en tid. Han började få konstigt humör. Svängde snabbt jämfört med hur han tidigare varit. Blev irriterad lätt, arg för skitsaker. Jag tyckte det var bra. Jag gjorde allt för att "inte våga" se vad han höll på med. Utan självklart trodde på den man jag lever tillsammans med.
Sedan kom han med konstiga uttryck "att du lever ditt liv, jag lever mitt liv och så göra vi vissa saker tillsammans"....Efter så många underbara år. Jag fattade ingenting. Han sa att han älskade mig, bästa av allt på hela jorden och bla, bla, bla...
En dag när vi skulle lägga oss blev han sådär "konstig" igen och sa att jag vill inte kyssa dig, jag vill inte krama dig. Jag är inte på humör. Åh vad jag grät mig till sömns. Försökte prata med honom, då blev han bara arg.
Mina vänner,familj såg hur dåligt jag mådde. De försökte verkligen "väcka" mig, våga bryta säga ifrån på skarpen. Men jag förökste dölja hur konstig han blivit utan vi fortsatte...
Ett tag satt han vid datorn, då stängde han ner den så fort jag kom in...
Försökte komma hem innan mig i lgh.
Ville till sist inte göra något med mig. Vi hade bokat en kortare resa, vilket jag var tvungen att åka på själv (genom jobbet) som vi skulle gjort ändå tillsammans. Började strunta i saker hemma, om sig själv, osv. Sov jätteoroligt på nätterna, vaknade tidigit. osv osv. Det slutade med att en dag sa då han efter en helskön kväll och natt att han älskade mig men inte längre var kär i mig och ville dela på sig.
Blånekade fortfarande att han träffat en annan. Han fortsatte skriva brev, dikter lääänge efter åt, osv. Men sex månader efter seperationen skrev han ett brev att han hade nu träffat en annan. Några månader efter det, kom det fram att han hade träffat henne, den nya under tiden vi tillsammans, länge. Fy f..Så hjärtlöst kallt. Att man träffar en annan person och blir kär är en sak, men att inte våga stå upp för det och bryta på det sättet han gjorde kommer jag aldrig.
Jag hade rätt!!! Lita allitd på din intuition!!!!! Den är oftast rätt. Det har jag verkligen fått erfara. Fråga gärna om det är fler frågor.
Måste våga lita på den man bor med, men när man har en konstig känsla.....lita på den!!
Lycka till!
Kramar