• ananda74

Vilken är bäst?Tips på bra concealer för mörka ringar under ögonen?

Jag är vansinnigt mörk under ögonen (medfött, jag är alltså ej trött el dyl). Jag undrar om nån har nåt tips på nån superbra concealer som funkar under ögonen. jag har hört att det finns nåt som heter colour corrector, och att man då ska ha typ orange färg på det blåa för att neutralisera det, men det ser bara helt sjukt ut. vad jag vill ha i en concealer är följande egenskaper:

matt, får inte blänka under ögonen

får inte kaka sig, lägga sig i rynkor och veck

mkt täckande

gulaktig färg, ej rosa.

Nån som har nåt tips? bästa tips belönas med 10 000 ....(snälla tankar:)

• Svar på tråden Vilken är bäst?Tips på bra concealer för mörka ringar under ögonen?
  • EJL

jag gillar den från bodyshop med ljusreflekterande partiklar=)

.:*mamma till Leon & lillebror i magen bf 24 mars*
  • Fille Fjonkan

Jag är inte väldigt bra på smink, men jag tror ( ) den jag köpte i samband med min brudsminkning på Make Up Store är bra. Den består av 3 färger som man själv blandar. På rosa/röda partier blandar man i mer gult i beige och till under ögonen blandar man i mer rosa i beige vill jag minnas. Med den kan man ju justera färgen själv i alla fall...

/ Fille med Kisen, 3½ år, Tösen, 1½ år och Pysen i magen, v 30
  • Jambosana

YSL Touche éclat. Jag har nr 2 som är ljus, men mer gul. Dryg som attan, tunn, täckande, mjuk, håller hela dagen.

• fitforfight

som fille fjonkan skrev så har make up store en jättebra consealer .den kostar ca:250kr men på åhlens har dom en näst intill identisk consealer som är deras eget märke Viva.

Den består av 3 tårtbitar. En grön/gul nyans som täcker röda partier ,en rödare som täcker mörka/blå partier och en neutral färg som man kan blanda med. Jag älskar min och kan inte leva utan den./Erika

• nuria

Inte concealer , men en kräm från oriflame
    Seeing is Believing

Den använder man under ögonen varje morgon och man ser ett snabbt resultat!!

• Pokergirl

Det har kommit en ny kräm som heter något typ dark circles, var en annons i förra amelia, jag kan kika om du vill! Krämen hyllas i USA som ett genombrott mot mörka partier under ögonen.

• Pokergirl

Hylexin hette den visst.

• Poena

Jag har testat runt mycket och fastnat för Helena Rubensteins Magic Concealer. Jag säger bara, gå till närmsta kosmetikkedja och prova! YSLs guldpenna täcker inte alls tycker jag, däremot har den bra ljusreflektion. Ett annat stort minus för YSL är att jag och andra blivit allergiska mot den (vilket får mig att undra vad som är i den, för jag blir i stort sätt aldrig allergisk mot kosmetika, hudvård etc).

Ps
    I min blogg kan du läsa ett test om den och andra concealers
    www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122p372663.html

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • papillon

Kanebos concealer (i pennform) är väldigt bra. Kostar 300 kr.

• EvaJohanna

Hej ananda74!

Jag har liknande problem som du och mitt bästa tips är att använda i.d:s foundation fairly light som är som ett puder som du borstar på! Jag har många års erfarenhet av olika produkter och detta är det som funkat bäst för mig!

• Pokergirl

då borde ju ID:s concealer vara bättre, den är mer täckande, framförallt om du använder en concealerborste.

• ananda74

EvaJohanna: Jag använder everyday mineral men det täcker inte mina mörka ringar/gropar under ögonen alls. så jag måste först ha en concealer och sen borsta pudret utanpå. grejen är att de flesta concealers har fel nyans, är alldeles för vita eller täcker inte, eller är för krämiga så de glider av under dagen och lägger sig i veck. jag har faktiskt haft I.D just den nyansen du nämner men pga det började klia i ansiktet så fick jag sluta med det märket. det innehåller tydligen tungmetallen Bismuth som kan irritera vissa personer.

POENA: jag blev helt såld på din blogg! jag läste och kollade på dina tips och kläder. kul läsning! har du provat dermalogicas produkter? såg att du hade beställt en kräm. jag är intresserad av att testa deras ögonkräm för att få bukt med mina torra partier under ögonen och motverka/få bort torrhetsrynkor. har du testat den?
    jag ska absolut gå in o testa H.Rubensteins concealer som fick bäst i test. den verkar bra. när jag hittat rätt nyans ska jag köpa den på strawberrynet..hehe. köpte lite hårvårdsprodukter för ett tag sen o åkte på tullavgift, men jag fotade av kvittot med digitalkamera och bifogade den sen i ett mail till dem. och de bad om ursäkt för allt o lovade att sätt ain pengar direkt på konto inom 1 vecka. kul att de bad om ursäkt! precis som det vore deras fel...det kallar jag service.

• Poena

ananda74

Vad kul att du gillade min blogg Kyss
    Japp, jag har snart hela Dermalogicas serie, för min del är det den bästa hudvårdsserie jag testat!! Innan har jag haft bl a Philosophy, flera av Lancômes cremer, Shiseido, etc.. Dermalogica passar min hy perfekt, jag har nog aldrig haft så bra hy som nu Tyvärr har jag inte provat från ögoncreme (ska nog göra det när min nuvarande från Clarins är slut), jag har Skin Smoothing Cream som fuktcreme, Special Cleansing Gel som rengöring samt peelingen Gentle Cream Exfoliant & masken Multivitamin Power Recovery.

- Min blogg om skönhet & mode - www.familjeliv.se/Bloggar-1-12/b23122.html
  • rocketqueen

Cover all mix är super! YSL:s är ju ljusreflekterande och inte matt... Om du tycker att Cover all mix blir för kakig kan du blanda ut den med lite Blend & Fix. Mer om den på

rocketqueens.blogg.se/concealer.html ! :D

Svar på tråden Vilken är bäst?Tips på bra concealer för mörka ringar under ögonen?