• Sleepyhead

Hur länge växer en katt?

Hur länge växer en katt?

Jag älskar min Teo 060101!!!
  • Svar på tråden Hur länge växer en katt?
  • Elsans

Jag tror att det är olika för olika raser. Mina kommer att vara färdigväxta när de är 4år. De är brittiska korthår.

Ljuvliga uppsats-fria frid!!!
  • Sleepyhead

om man inte vet rasen då? *hm* Mina är vanliga huskatter* men 4 år ca då kanske, ändå?

• Skärgårdsfru

Dina katter är inte av någon ras eftersom dom är huskatter Därför är det svårt att veta någon ungefärlig gräns. Men många katter växer i storlek uppemot två-årsåldern. Ibland kortare tid, ibland längre tid. Har man en raskatt så brukar man veta de mer rastypiska egenskaperna men det vet man inte med huskatter. Jag har ju 8 huskatter och de flesta av dom har vuxit fram till två-årsåldern. Därefter avstannat.

Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
  • Sleepyhead
    Skärgårdsfru skrev 2006-11-18 00:19:00 följande:
    Dina katter är inte av någon ras eftersom dom är huskatter Därför är det svårt att veta någon ungefärlig gräns. Men många katter växer i storlek uppemot två-årsåldern. Ibland kortare tid, ibland längre tid. Har man en raskatt så brukar man veta de mer rastypiska egenskaperna men det vet man inte med huskatter. Jag har ju 8 huskatter och de flesta av dom har vuxit fram till två-årsåldern. Därefter avstannat. Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
    jaha ok för jag har en hona (den sköldpaddsfärgade Fia) och hon är 1, 5 år o pytteliten. Mindre än den 8 månaders gamla hanen Pontiac... så hon kommer alltså FORTSÄTTA att vara en liten skruttelina?
  • Rigmor Mortis

Förmodligen En av mina är också liten till växten (utom på bredden just nu, hon har gjort ett riktigt ballongtrick). En del katter är pyttiga helt enkelt

• Skärgårdsfru

Ja förmodligen kommer hon fortsätta vara en pyttetjej Naturen är lustig ibland

Jag har t.ex. en tjej på 4 år som väger 4 kg och hon är mamma till två tjejer. Tilda, 2 år som knappt väger 2 kg men ändå är normalviktig och så Trollet 1½ år som väger 5-6 kg men som också är normalviktig. De har inget överflödigt hull men är heller inte magra. Dom är väldigt olika bara

Jag som trodde jag ägde 8 katter har insett att det är dom som äger mig!
Svar på tråden Hur länge växer en katt?