• wonderchild

Hur ofta gör ni rent bakom spisen?

Pratade om detta med en kompis igår, hon berättade att en släkting till henne hade ALDRIG gjort rent bakom spisen i det huset hon nu bor i, dom hade fått en ny installerat i veckan och det hade tydligen tagit väldigt lång tid att göra rent där... Usch. Hon hade väl bott i huset i sådär 10 år eller nåt?

Själv gjorde jag rent när vi flyttade till våran nuvarande lägenhet.. För 10 månader sedan... Oj..Dax snart igen..
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Hur ofta gör ni rent bakom spisen?
  • Mamma Mysig

Jag har väggfast spis som inte går att dra ut, praktist annars innan jag hade det städade jag jättesällan 1 gång om året eller mer sällan

• Prisssan

Måste man städa där ?

Vid storstäd kan det hända att jag får ett ryck o städar även bakom spisen!

• Fru Gustavsson

Nu har vi flyttat in i ett hus från 30-talet, där spisen antagligen är nästan lika gammal. Om nån vecka ska vi byta ut till splitter ny.
    När gubbarna drar fram den gamla spisen vill jag inte vara i närheten av och se vad som finns därbakom!!!

Lillkatten beräknad 22 november. *Längtar*
  • kakan76

Ofta.. Nu för tiden.. Men så är den väldigt lätt att dra fram.. Där vi bodde förut blev det inte så ofta...
    Sen har vi haft problem med möss när vi flyttade hit så då vill man verkligen inte att det kan ligga matrester nånstans..

• VinTiff

Öhh förstår inte frågan?????? ;)

• wonderchild

Va skönt att jag inte är den enda som slarvar med det. Känner dom som gör det jävligt ofta, typ varannan vecka

• fatou

jag har en man som vill ha rent framförallt i köket, så han drar fram spisen 1gång/mån. Så jag röstade på varje mån, men skulle jag bo sj då skulle det bli när storstädade.

• jesjan

hmmm...bara när jag flyttstädar! Nu har jag världens bästa ursäkt till att aldrig göra det för när fastighetsskötaren skulle sätta tippskydd på spisen var han tvungen att sätta fast den "permanent" så nu går den inte att dra fram...det är nog jättemysigt bakom den...

Mamma till Anton 1 år samt en liten i magen
  • Ciccin3

Inbyggda grejer här som sitter där dom sitter, så aldrig.

• biomedbonus

typ var 4-6 månad...man hittar manssa makaroner å lego

Svar på tråden Hur ofta gör ni rent bakom spisen?