• Alina

En andra intervju

Jag har blivit kallad till en andra intervju på måndag då jag ska få träffa övriga anställda på företaget och få en genomgång av arbetsuppgifter.

Vad tror ni att de kollar?

Hur många brukar de ta in för en andra intervju?

Är jättenervös nu för jag vill så gärna ha jobbet

• Svar på tråden En andra intervju
  • Googels

Vet inte riktigt eftersom jag aldrig blivit kallad till en andra intervju, tror det kan skilja sig åt mellan olika företag, men tänkte bara säga Grattis och Lycka Till!

• catorinen

Jag var på en andra intervju igår och fick jobbet där på plats, jag är så glad! Vi var två som var kallade till en andra intervju, förmodligen var jag sist eftersom jag fick jobbet direkt.

Jag tror de kollar på hur du passar in i företaget och bland kollegor och det är ju även en chans för dig att se om det verkar vara något du vill göra. Ömsesidig "sista koll" liksom. Var trevlig, öppen och intresserad så tror jag att det kommer gå kanonbra!

Lycka till!

• Alina

De hade tagit in mig och en till för en andra intervju. Hon har erfarenhet och jag ingen!

Under har ju skett förut eller?

• 3 barnsmamman

Ja, jag kom också på en andra intervju och fick jobbet. Jag hade ingen erfarenhet innan som tydligen dom andra hade som jag slogs mot. hehe
    Den andra intervun gick ut på att träffa andra kollegor från ledningen. Mest för att dom skulle vara samtämmiga i vem dom anställde. Man har rott hem en hel del i land när man kommer på intervju nr 2. Fast man kan falla på mållinjen. Det är nästan värre. Hellre bli bortsorterad innan i så fall, om man nu ändå inte får tjänsten. Lycka till1 Du har alla chanser att få jobbet. Men glöm inte att arbetsgivare inte går helt och hållet på vad du har jobbat med innan, utan MYCKET på din personlighet.
    Va skit trevlig, positiv och glad. Framåt.

• Alina

Har fortfarande inte hört något, i.o.f.s så hade de ambitionen att ha bestämt sig denna veckan så det kan ju dröja lite. Men det känns som att chansen minskar ju längre tiden går. Man tycker ju att de borde bestämma sig ganska snabbt efter en andra intervju och inte hålla oss på sträckbänken så här.

Hoppas, hoppas...

• Lovebug

Kom till en andra intervju...jobbet stod då mellan mig och en annan. Tyvärr stupade jag på mållinjen. Berodde inte på att jag var ett sämre alternativ än den andra utan mer att de var tvungna att välja en av oss och efter ha varit i valet och kvalet så valde de till sist den andra. För min del så kändes det värre efter ha gått igenom intervjuer och tester innan och sen fick jag ändå inte jobbet trots att det egentligen inte fanns en anledning. Det kändes bittert väldigt länge.

• Alina

Jag fick jobbet!!!

ihhhh...

Vilken lättnad.

Nu ska här pluggas.

• Lejanna

Grattis! Vad är det för jobb?

• Alina

Jobbet är som ekonom på ett företag där man ska sköta allt som har med ekonomi att göra, löner, faktureringar, budget, statistik m.m.

Svar på tråden En andra intervju