• evaviola

Mår illa, ont i magen...

Är i v33 och har de senaste dagarna mått lite dåligt. Vaknade för någon natt sen av att jag mådde jätteilla och hade sådan kramp i magen att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Kände mig jättenödig, men det kom inget. Mådde bra dagen efter o sov gott hela nästa natt.
    Så igår mådde jag dåligt igen, ont i magen och illamående som kom tillbaka på natten. Detta är verkligen jättejobbigt eftersom jag hatar att må illa och får inte en blund i ögonen på hela natten.

Känns som om jag är dålig, typ maginfluensa men det utvecklas inte. Pratat med förlossning och det var ingen fara för barnet eftersom han lever rövare och varken vatten eller slempropp har gått.

Fler som känner igen sig?

• Svar på tråden Mår illa, ont i magen...
  • Pyre på väg

Jag känner absolut igen mig. Går in i V 32 i morgon. Just nu ligger pyret och trycker emot tarm och en del nerver. Det gillar jag inte riktigt. Jag mår också illa till och från. Tror det beror på att det trycks mot tarmarna. Och då kommer magknipet också. Har det faktiskt just nu. Finns inte så mycket att göra åt det. Prova masera lätt på magen så att ditt knyte flyttar på sig. Så den får trycka någon annan stans. Det brukar lätta lite, men inte alla gånger att h*n vill flytta sig.

• evaviola

Pyre på väg: Ja, så kan det ju vara. Man undrar ibland hur stor han egentligen är där inne, för det känns som om han tar upp HELA magen Antagligen kommer han åt tarmarna o magen på natten när jag ligger ner, det släpper direkt när jag ställer mig upp, men jag kan ju liksom inte stå upp o sova hela natten

• SimmaLugnt

Jag känner igen mig. Är i vecka 32 och har mått illa av och till sista veckan. Nån natt har vet jag att det berodde på stress dock. För det gick över när jag gjorde medveten avslappning.
    Men i övrigt mår jag illa när jag ligger på rygg mest.
    Fast när jag ligger på sidan bråkar bebisarna lite.

Jag tror inte jag kan be mina att flytta sig..de har ju fullt sjå att ta egen plats som det är redan

Det sker ju så mycket med kroppen nu.. jag tror symptomen kan vara precis vad som helst!
    Fast givetvis kan man ju vara krasslig förutom graviditeten också. Stämmer det att immunförsvaret höjs under graviditet?

Maria

• Cumulus

Känner också igen mig.
    Tydligen så har man en kraftig stegring av hormoner (främst oxytocin) nånstans kring v32-33 så det är vanligt att man får tillbaks lite av samma symptom som man hade i början av graviditeten.
    Så det är väl bara att plocka fram de gamla knepen som funkade för dig då. (För mig gäller att äta lite oftare)

Simmalungt: angående imunförsvaret har jag förstått det som att vara precis tvärt om, att man har ett försämrat imunförsvar under graviditeten. Detta för att kroppen inte skall stöta bort det "främmande organet" som helt plötsligt befinner sig i en.
    Men jag har själv varit ovanligt friskt under hela graviditeten, så jag vet inte riktigt vad jag ska tro längre

• Chrizty

En till med samma.
    Jag har varit såhär ett ca en vecka innan mina två tidigare förlossningar men då jag idag bara är i v.33+1 så känns det liiiite tidigt än.
    Min barnmorska sa att eftersom min bebis ligger djuuuupt fixerad nerborrad i bäckenet så kan det vara det att h*n trycker på neråt samtidigt som h*n trycker mot tarmar mm.

Jag hatar också att må illa och spy så när jag som du evaviola vaknade mitt i natten och mådde kräkilla så kunde jag inte somna om, var hemskt..

Christine med ♥Miranda 000712♥ & ♥Melissa 040227♥ & ♥Bebis nr 3 i magen♥
  • evaviola

cumulus: "Så det är väl bara att plocka fram de gamla knepen som funkade för dig då. (För mig gäller att äta lite oftare)"

Ja, det är ju bara det att jag har inte mått illa innan, så jag har inga speciella knep.

Men skönt att man inte är ensam och att fler känner som jag gör!

Svar på tråden Mår illa, ont i magen...