Hej alla!
Jag har hyperkänsliga bröstvårtor, och jag ammar fortfarande min son som är ett och ett halvt nu!
Men jag måste erkänna att i början var det inte lätt. Oj, vad dom små rackarna kan suga hårt! Man blir chockad!
Jga fick sår direkt, men det berodde på att Joel inte gapade så bra. Sen löste sig det, men ont hade jag. Jag hade ont varje gång jag ammade i sju månader. Men det var så himla mysigt att amma att det inte hindrade mig.
Och sen vid sju månader, då blev allt så underbart, inget ont, inget krångel, så vi fortsatte amma! Nu väntar jag mitt andra barn och det går fortfarande bra. Om jag ammar tills jag föder så är nog bröstvårtorna såpass härdade att jag kanske slipper gå igenom samma sak igen.
Nu måste jag tillägga att jag har fibromyalgi, kronisk smärta. Det gör att jag har mer ont och det var kanske därför jag hade ont närjag ammade. Så jag skulle gissa att ni inte får lika ont som jag.
I vilket fall som helst, ont eller inte, det gör inget, det är så underbart att amma att smärtan inte spelar nån roll. Det är värt det, definitivt!
hjälp, hoppas jag inte skrämde upp er bara! Amma är det bästa jag gjort!