Nån annan med vintereksem??
Ni tycker kanske det här är en bagatell men jag blev så ledsen och kränkt i skolan igår. Jag har vintereksem för er som inte vet vad det är så är det eksem som börjar som böjveckseksem som barn sen sprider det sig över hela kroppen. Jag har mycket på händer, armar och ansikte. Det ser ut som vätskande sår och hudflagor. Jag skäms fruktansvärt mycket av dem och försöker dölja med smink i ansiktet och tar helst inte folk i hand på vintern utan handskar. Detta smittar inte men jag lider av det då det kliar frenetiskt
Igår i skolan på fikarasten så hörde jag några tjejer prata om hur äckliga mina händer är och skrattade och sa att det säkert är spetälska. Sen sa de att det nog var från mig det luktade oxå eftersom jag håller på att ruttna. Dessa tjejer är mellan 25-30 och inga fjortisar precis. Det kändes så hemskt då jag redan lider av detta och är noga med min hygien. Dessutom så luktar det inte nåt från folk som har eksem. Hur ska jag nu kunna gå till skolan?? Att känna deras blickar och skratt bakom ryggen. Funderar på att byta kurs pga detta så de slipper se mig. Har aldrig råkat ut för detta förut. Nu förstår jag hur folk som är mobbade känner sig.
Hjälp mig