• augusti28

nya förlovningsringar, titan?

funderar på titan till våra nya ringar, har en halvalians i vitguld som vigselring, blir det snyggt tillsammans?
    erfarenheter av titan ngn?

• Svar på tråden nya förlovningsringar, titan?
  • Pikku Enkeli

En del material går inte ihop med andra. Tror inte att man kan ha en guldring brevid en titanring, men hör med en guldsmed.

Winners never quit. Quitters never win.
  • Nallemajatjejen

Personligen tycker jag att det är fult med titanringar. Tror det är en modefluga som folk snart kommer tröttna på. Kan väl gå ihop med vitguld men risken är ju stor att den ser ut som en silverring som svartnat...

Att bli mamma är livets största gåva! Http://www.familjeliv.se/hem/nallemajatjejen/blogg.php
  • f75

Guld och titan funkar ihop, min ring är av båda materialen. Det enda att tänka på att titanet repas väldigt lätt

• Pikku Enkeli

f75:
    Är skillnad på att en ring är tillverkad i båda materialen eller att ha två ringar; en i titan och en i guld. Är inte säkert att de "tål" varann.

Personligen så älskar jag min titanring

• Etta med kokvrå

Ser billigt ut. Allt som inte är guld ser billigt ut.

• Prinsessorna

Vadå, allt som inte är guld ser billigt ut???
    Det finns vitguld och det är skitsnygg och jag ser ingen skillnad på vittguld och silver.
    Och vittguld är lite dyrare än vanligt guld. Det som jag personligen inte tycker om är röttguld. Jag har tröttnat på allt guld, använder aldrig mitt längre. Älskar silver. Något jag inte gjorde när jag var yngre.

Mvh Jenny

Superstolt mamma till min fina familj
  • Lilla molntuss

Vi har förlovningsringar i vitguld och har beställt våra vigselringar i titan. Har hört mycket ont om titanringar, men inget om att en vitguldsring och en i titan inte kan sitta bredvid varandra.

• BeccaGrodan

Etta med kokvrå: är det viktigt att saker ser dyra ut?

TS: vet ej om de funkar ihop, titan är ju väldigt hårt och kanske repar din andra ring.
    Själv har jag både förlovnings och vigselring i titan och är jätte nöjd.. guld är inte alls min stil och titan känndes lite roligare än silver...

Jippie Yeay, 23/4 fick vi plus ;)
  • stin a

Titan är snyggt..själv tycker jag att Platina är snyggare...
    Men alla har sin egen smak och det är tur det..Skrattande

• Pikku Enkeli
    Lilla molntuss skrev 2006-11-26 15:35:31 följande:
    Vi har förlovningsringar i vitguld och har beställt våra vigselringar i titan. Har hört mycket ont om titanringar, men inget om att en vitguldsring och en i titan inte kan sitta bredvid varandra.
    "Vår" guldsmed talade om för oss att vi inte kunde välja vigselringar i guld eftersom förlovningsringarna är i titan..
  • augusti28

Nu har vi bestämt oss, det blir en sån här med största diamanten och hans namn på ovansidan
    med glesa bokstäver och en slät 8 mm för hans del med mitt namn på ovansidan. Jag är så nöjd!!!
    Jag pratade med guldsmeden och han sa att det var inga problem att ha alliansen brevid en titanring.

www.titanringar.com/dia_beside.htm

• jojja

Vi har titanringar till både förlovnings och vigselringar. Köpte på titanringar.com till vigseln.
    Har en sådan ring med hans namn ingraverat på utsidan av ringen och jag är jättejättenöjd!

Har personligen väldigt svårt för guld. Tycker det ser så tråkigt ut! Japp - jag är lite tvärsom

• Ickan

Vi har förlovningsringar och vigselringar i titan+silver resp titan+guld. Jag håller inte med om att titanet repas lätt, däremot får ju guld- och silverbanden i ringarna ta mycket stryck. Nu se de nästan ut att vara hamrade i ytan.

• jojja

pikku--> Men det är väl en smaksak vad man vill ha för material? Jag har ett guldhjärta på min förlovningsring och guldtext på vigselringen. Skitsnyggt - tycker jag!

Visst blir det repor, men jag tycker att det ska synas att det används. Guld får väl också sina törnar?

Våra vigselringar. Fotat av Alle

• tvilling77

Vi har titanringar...tycker det är snyggt! Jag är oxå en person som inte tycker att guld är speciellt snyggt!!

• DrakUlla

Intressant! Bilder flickor!Bilder!

• jojjjjo

augusti 28: Menar du med nya, att ni redan har ringar fast ska byta dom? Kan man de?

• Pikku Enkeli
    jojja skrev 2006-11-28 06:57:00 följande:
    pikku--> Men det är väl en smaksak vad man vill ha för material? Jag har ett guldhjärta på min förlovningsring och guldtext på vigselringen. Skitsnyggt - tycker jag! Visst blir det repor, men jag tycker att det ska synas att det används. Guld får väl också sina törnar?
    Ja jag har väl inte sagt att man inte själv ska välja material??
  • sanndris

Jag har förlovningsring i titan o älskar min ring.. Skulle aldrig vilja byta mot guld!!

• augusti28

jojjjo: klart man kan byta, nu får vi ju de vi ville ha redan från början bara det att då visste vi inte att de fanns. Vi tänkte fira det med en fin middag ute och göra det till en lite grej mellan oss utan alla barn.

Svar på tråden nya förlovningsringar, titan?