• miss chocolate

Hur mycket höjer ni huvudändan vid förkylning?

Min lilla stackare är förkyld som många andra.. Jag har hört att man kan höja upp huvudändan av sängen genom att lägga ex. böcker under benen.. Men hur mycket brukar man höja upp huvudändan? Om man säger i centimeter..ungefär alltså.

• Svar på tråden Hur mycket höjer ni huvudändan vid förkylning?
  • Amine

Ju mer dessto bättre! Det ska ju vara praktiskt och barnet ska tycka det är bekvämt men ju högre huvudet är ju lättare blir det att andas och ju mindre blir trycket i öronen vid en evt. öroninflammation. Så bara barnet kan slappna av så är det bara att tippa sängen!

• Amine

Tillägg: Rådet ovan är vad vi ger i telefon till föräldrar med förkylda barn och kommer från barnkliniken.

• Loh

Vi brukar höja ungefär fem cm - det funkar bra för Milla.

• Alvi

Vi stoppar en stor bibel under sängbenen - den är ungefär 8 cm hög... =)

• Mymlann

ca 3 pocketböcker högt har vi

• minimilla

Vi har 3 ganska tjocka böcker....

• barbafin

vi har två tjocka pärmar plus en kilformad kudde, men nu när lilltjejen varit jätteförkyld så har det inte räckt så hon har faktiskt sovit några timmar några nätter i sin babysitter... kanske inget att rekommendera men varken hon eller jag fick någon sömn annars

• Fido

Har läst någonstans (helt ovetenskapligt) att det behöver vara åtta centimeter på en spjälsäng för att ge effekt.

Svar på tråden Hur mycket höjer ni huvudändan vid förkylning?