• Just A Girl

Någon som åkt för fort förbi en fartkamera

Någon som fått böter???

jag mina dumma &/("¤ åkte 90 på en 70 sträcka där det var kamera. Det var mitt fel jag uppmärksammade inte 70 skylten. Annars kör jag alltid enligt hastighetsgränsen.
    Är lite orolig har fortfarande prövotid på körkortet tänk om de tar det för mig.

• Svar på tråden Någon som åkt för fort förbi en fartkamera
  • Bo Peep

Man märker blixten när kameran tar kort. Om det inte blev ljust så är du safe. Men bäst att du tar det lite lugnare

• Just A Girl

Å jag vet inte om det blixtrade, restan av vägen och hela vägen hem sen körde jag nog under hastighetsgränsen

Någon som vet hur lång tid det brukar ta innan man får hem papper i sånna fall???

• Padro

Och du är rädd för böterna?!!....det finns en anledning till att det var 70 där. Böter är inte det värsta som kan hända.

• Gumlan

jag kör alltid för fort så de borde ja gjort...

• Bo Peep

Det kan nog ta några veckor eller nån månad.

• snusfia
    Padro skrev 2006-11-18 19:16:08 följande:
    Och du är rädd för böterna?!!....det finns en anledning till att det var 70 där. Böter är inte det värsta som kan hända.
    nu när hon sitter hemma framför datorn är det väl det?
    photoshop tips och länkar: www.familjeliv.se/Bloggar-1-15/b3363.html
  • Just A Girl

jag är inte rädd för böter det får jag skylla mig själv för, är rädd att de tar körkortet?!?!?

• Gumlan

tror inte dom tar körkortet för 20 för fort. måste nog va 30 för fort

• Just A Girl

Oj det var inte dåliga böter

Hastighetsöverträdelser på 70-, 90-, 110- och 120 väg:
    1-10 kilometer över hastighetsgränsen 1.500 kronor
    11-15 kilometer över hastighetsgränsen 2.000 kr
    16-20 kilometer över hastighetsgränsen 2.400 kr
    21-25 kilometer över hastighetsgränsen 2.800 kr
    26-30 kilometer över hastighetsgränsen 3.200 kr
    31-35 kilometer över hastighetsgränsen 3.600 kr
    36-40 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor.
    41-50 kilometer över hastighetsgränsen 4.000 kronor.

• Just A Girl

Så skulle man alltså köra 71 kilometer på 70väg så skulle man helt enkelt få betala 1500 om man blir stoppad.

• Gumlan

snusfia - jag tror inte det, men ska inte säga helt säkert. Jag var rädd att bli av med det en gång, men då sa folk till mig att man kan inte bli av med det för 20 km/h

• chevy

Nä, det drar körkortet vid samma hastigheter om man har prövotid, skillnaden är bara att om man har prövotid får man ej tillbaka det o det får man om man ej har prövotid, såvidare det inte gäller väldigt hög hastighets överskridning.

• Just A Girl

Hoppas det är så, böterna kan jag ta men om en månad flyttar vi 1 mil utanför stan, behöver ju mitt körkort klantarsel man är då!

• snusfia
    chevy skrev 2006-11-18 19:23:39 följande:
    Nä, det drar körkortet vid samma hastigheter om man har prövotid, skillnaden är bara att om man har prövotid får man ej tillbaka det o det får man om man ej har prövotid, såvidare det inte gäller väldigt hög hastighets överskridning.
    ja så är det nog, låter bekant :)
    photoshop tips och länkar: www.familjeliv.se/Bloggar-1-15/b3363.html
  • Just A Girl

läste detta på vägverket fast det är ju om man hamnar i en poliskontroll men det borde ju vara desamma vi kamerna

När kan Polisen omhänderta mitt körkort vid hastighetsöverträdelse?Vid överträdelse med 20 km eller mer på 30-sträckor samt 31 km eller mer på 50, 70, 90 samt 110 sträckor medför omhändertagande av körkortet på plats.

• chevy

Just a girl: Va skönt då får du behålla det iaf :) Hoppas kameran missade dig så du slipper betala böter me!

• lillajag2020

Min kompis har utländskt körkort (funkar bara i ett år),han berättade till mig att han körde för fort o fick betala 4000 kr böter,men de har inte tagit körkortet...

Svar på tråden Någon som åkt för fort förbi en fartkamera