Okej tack.
Mitt ex har aldrig hittat mig.Jag flyttade med barnen ganska långt bort,och flyttade ihop med min sambo.Han stod för lägenheten för det kändes bäst så.
När jag ringer vårdcentralen låter jag dom bli irriterade.Första gångerna gick jag dit utan att ringa,för att vägra bli behandlad illa.
Och idag är detta acepterat och jag slipper påminna dem.
Det är jobbigt med skyddat id många gånger.Jag står inte alls med i folkbokföringen med mera,vilket känns tryggt.Men det innebär problem ochså då jag inte kan beställa möbler,varor eller annat på nätet pga att mitt personummer ej existerar.
På vissa sidor kan jag inte regga mig.
Jag använder nästan alltid min sambos personnummer,vilket han vet om.
När jag besöker sjukhuset exempel,så har jag ett kort sjukhuset ordnat,där står endast mitt personnummer och skatteverkets adress.Det känns okej.
När jag blev arbetslös så kunde det kännas jobbigt då arbetsförmedlingen skickade viktig post till mig,som skickades via skatteverket med skyddat id.
Ibland tog det 1-2 veckor,eller mer innan den posten kom,och då hade flera gånger arbetsförmedlingen avskrivit mig.
Detta acepterade jag aldrig,jag gick ner varje gång och bråkade med dom och förbjöd dom att skicka viktig post.Istället gav jag ams en hotmail adress,och där går all info ut.
Och jag lyckades få tillbaka mina förlorade ersättningsdagar.
Och detta har aldrig hänt igen.
En gång åkte jag akut till sjukhuset,pga hemska smärtor och förstoppning.Läkaren som såg att jag hade skyddat identitet tittade menande på mig,och sa rätt ut till mig att det är pga personliga problem som jag mår dåligt fysiskt.
Han visste inte ett skit vad han pratade om,han hade aldrig sett mig,det enda han såg var att jag hade skyddat id och på så vis trodde han sig veta hela mitt liv och hälsa.
Jag kan säga att läkaren hade väldigt fel och det tog tid och kraft att visa detta.
Jag kan inte säga att man blir bemött så bra alltid.Endel frågar en vad som hänt,av nyfikenhet,då menar jag myndigheter,försäkringskassan,sjuksköterskan med mera.
OM mitt ex skulle hitta mig skulle jag direkt kontakta skatteverket jag har,och be dem hjälpa mig och fråga om råd.Jag skulle flyttat och bett skatteverket hjälpa mig,eller så får de hänvisa mig till annat kontor.
Det blir oxå mycket galet i alla datorer när man har skyddat id.
Det blir massa fel,ibland går det aldrig att spara nåt för att inte uppgifterna får fyllas i.
Det kan leda till att personen blir irriterad.