• Anonym (Finne?)

Finnar på armarna??? VAD är det och HUR får jag bort dem?!?!

Hej,

har fått såna där fula röda ploppar på överarmarna. Ibland är de gula, då kan jag klämma dem och så kommer vit gegga ut (äckligt).

Varför har jag fått sånna helt plötsligt?! Har det att göra med min viktökning? Vintern (fast jag hade dem i somras också... tror jag)? Åldern? Maten? VARFÖR???

Och hur blir jag av med dem? Svinto? Scotch- Brite i duschen? Kräm?

Pliis, hjälp mig, det är så fult, jag är alldeles flammig på armarna!

Puss till den som har en lösning.

• Svar på tråden Finnar på armarna??? VAD är det och HUR får jag bort dem?!?!
  • E l l a

Skrubba dvs peela, samt sol (solarium). Får ibland små kvisslor, inte några man kan trycka ut dock, men det hjälper med bodyscrub och solning.

• Anonym

Har EXAKT samma problem! *suck*...ha dock inget som hjälper så jättebra, bara peeling och solning...men jag vill inte sola solarium för mycket heller så nu mest skiter jag i det =)

• Anonym (jobbigt)

samma problem här, stör mig som fan på det grrrrrrrr.... men det hjälper inte me peeling ,, kanske bara lite, o solavill jag inte göra för mycket... kanske hormonerna som spökar, men va fan gör man åt det,,,

kanskeska ringa nån hudexpert o fråga? hmm

• Anonym (Finne?)

Tack för svaren.

Jag kan tänka mig att solning hjälper, men jag vill heller inte sola för mkt, dels av hälsoskäl men också föra att det ser knäppt ut att vara helt brun mitt i vintern. Och så är det dyrt. Och tar tid.

Skall prova att peela.

Men är det ingen som vet vad det ÄR? Det är ju inte finnar så som jag tänker mig finnar, men vad är det istället?

/Den prickiga korven

• Banana82

kan vara keratosis pilaris http://huden.nu/dermatologen/patinfo/21-30/28.shtml
    jag har haft det så länge jag kan minnas, egentligen finns inget man kan göra åt det, bara att leva med det, men det ser bättre ut när man är noga med att smörja in och peela ibland...

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • Anonym (Finne?)

Oh proud woman, TACK! Precis vad jag letat efter! superbra svar!

jag fick mer sånt när jag gick upp i vikt och jag akninte minnas att ha sett nån smal person med såna prickar. har jag fel, elelr kan det ha med vikt att göra?

• Banana82

jag vet folk i alla viktklasser som har det, så tror  inte det har med det att göra...

Old enough to know better - Young enough to don't give a fuck
  • Anonym (Finne?)

haha "alla viktklasser", låter som en sport. typ, boxning?

• Anonym (jag med)

Har alltid haft dess "knottror" på armarna och rivit på dem ibland i sömnen. Blev alltid utskälld för mina "fula armar" när jag var yngre medan man på BVC menade att det var "bebisknottror" som skulle gå bort "sen". det har de såklart inte gjort, jag är vuxen nu och har dessa knottror kvar.

Det som funkar bäst för mig är som det står i artikeln att använda skrubbkräm och smörja in med kräm efter. Knottrorna syns mindre om man använder en sån där brun-utan-sol produkt.

Svar på tråden Finnar på armarna??? VAD är det och HUR får jag bort dem?!?!