• CarinaB

Tips på att bli av med hicka - 7 dagar gammal...

Hej,
    min lilla tös hickar massor... Ammar och matar med flaska, ser till att hon tar flaskan tätt. På bröstet är det ju inte lika lätt...
    Försöker få henne att rapa genom att bära henne mot axeln och klappa i stjärten men det lyckas inte alltid. Efter en stund börjar hon alltid hicka...
    Några tips till en nybakad mamma?

• Svar på tråden Tips på att bli av med hicka - 7 dagar gammal...
  • Eliama

Vår dotter hickade också väldigt mkt i början men slutade när jag ammade henne (för att sedan börja igen en stund senare...). På sjukhuset sa de att så små barn inte lider av hicka på samma sätt som vuxna och nog verkade hon nöjd ändå minsann, sov t o m samtidigt som hon hickade ibland. Så det är väl bara att amma på antar jag. När hon blir större kommer hickan med största sannolikhet minskas ner avsevärt.

• LillAnki

Hej! Jaadu, min lilla hickade oxå väldigt mkt när hon var så liten och även ända fram tills hon va en 4½ månad.
    Hickade din lilla mkt i magen?
    Dom små lider inte så mkt av det som vi gör när vi hickar, man kan nog inte heller göra så mkt åt det. Det är ju dock inte farligt

Visst älskar man sina barn!
  • pippo75

Nu kommer ett tips som helt saknar en säker källa .....men det fungerar (för oss iaf)!

När vår minsting fick jättejobbig hicka...så frös han ofta om fötterna. Alltså ett par varma sockar på bebisen och lite "fotmasage" så cirkulationen kommer igång = hickan slutar.

Självklart trodde jag inte på detta tips när min 92 åriga mormor sade åt mig vad jag skulle göra. Men döm om min förvåning när lillen faktiskt slutade att hicka

Värt att testa!

• Eliama

pippo75: Just det, bra tips! Hade helt glömt men det funkade på vår lilla också att ha varma goa fötter.

• Trinie

Lägg nåt varmt på magen :)
    En liten varm rispåse :p

• Cia o krabaten

Håller med Pippo om värme.
    min mamma envisades med att lägga på en filt till på dottern och jag tyckte hon var knasig mitt i sommaren
    Men det funkade!
    Så alltså inte bara fötterna. hela kroppen.

• pippo75

Kul att höra om fler som tar till värme!
    Konstigt att det fungerar?
    Undrar varför egentligen?
    ....jaaaa det är sånt man kan fundera över 21.51 en lördagskväll

• Maggiepuh

min son hickade när han var trött

• thereze

har hört att man kan ge dem lite vatten stämmer inte det??

Svar på tråden Tips på att bli av med hicka - 7 dagar gammal...