• Bubbelbarn

Dop inbjudan?

Känner att jag verkligen skulle behöva tips/hjälp med hur jag ska formulera dopinbjudan.
    Hur skrev ni på era inbjudningskort?

• Svar på tråden Dop inbjudan?
  • Mikkel räv

Den 3/1 2007 13.00
    kommer
    ERIK MÅRTEN VIKTOR
    att döpas i Skepplanda kyrka.

Vi skulle bli väldigt glada om du/ni ville vara med på dopet
    och på fikat i församlingshemmet efteråt!

OSA senast 12/1 2007
    på tel. 012 - 34 56 78

Algot & Anna

• Tant T

Då hakar jag på tråden med frågan: _måste_ man skicka ut dopinbjudningar om det bara är närmsta släkten som ska inbjudas, vi har pratat med de 8 vuxna som det gäller, anses det som "hyfs" att trots det även skicka ut skriftlig inbjudan?

Ursäkta att jag lånar tråden, TS!

• Sabineb

Tant T: Jag tycker absolut att man borde ha inbjudningskort till dop. Är det bara 8 vuxna så blir det ju dessutom inte en så stor kostnad heller. Vi hade 23 inbjudnigar,Gjorde allt själv o det blev ganska dyrt. Men man behöver ju bara köpa kort för 5 kr styck o skriva nåt fint.
    Lycka till med dopet inbjudning el. ej!!!

• Sabineb

Så här skrev vi:

Ni är välkomna på dopet
    av våran dotter
    Amelia
    Maj
    Anny

den 9/4
    i skutskärs kyrka
    kl 13.00

Efteråt bjuds på mat
    i johannesgården.

O.s.a bla bla bla

Synd att jag inte hade möjlighet att ta kort på det nu
    Kunde få tips överhuvud taget.
    Lycka till!!!!!!

• Mikkel räv

Det är klart man inte MÅSTE ha inbjudningskort om man kan meddela alla berörda på något annat sätt. Problemet är väl att folk brukar glömma datum, tid, plats, osa m.m. så ett kort kan vara bra för minnet! Men MÅSTE måste man ingenting!

• Smulan74

Såhär har vi skrivit:

Den 9 dec döper vi våra älskade döttrar A och A i Umeå Stads kyrka. Efter dopet bjuder vi på lättare mat och tårta i Martasalen.

Varmt välkomna!
    L och S

OSA 2 dec
    090-xxxxxx
    070-xxxxxxx

• Thomas fru

Vi skrev:

Välkomna till Andrea´s dop

Den 25 nov döps vår älskade dotter, Elsa Andrea Josefine, i ..... kyrka kl. 13:30
    Efteråt bjuder vi på fika i närliggande lokal.

Thomas, Lina & Andrea ...... (efternamn)

Kort och enkelt tycker jag att man ska försöka ha det
    Vi köpte tomma vanliga vita kort och en söt stämpel med en bebis i vagn på Panduro och sen skrev vi ut dom på datorn hemma. Enkelt och billigt.

Lycka till!

• Medde

Vi skrev inbjudan från Ida! tyckte det var lite skoj!

jag ska döpas...
    Ni är välkomna till ...klockan...
    efter dopet bjuder vi på tårta i ...
    Osa mamma o pappa senast den ...

Ida .......

Kanske det finns bild kvar i galleriet// Medde

• Atte

Jag skrev också med vad deras namn betyder och när dom har namnsdag även en liten dikt. Jag köpte bara lite finare papper och så gjorde jag inbjudningarna i Word så det kostade inte så mycket.

• phyretknytet

Välkommen
    till Mariakapellet i _____domkyrka
    lördag den _ dec 2006
    kl __.__ där
    ____________________(barnets namn)
    Döps

Efter dopet samlas vi och fikar i församligshemmet
    Vi hoppas därför att du/ni kan komma och fira denna dag med oss

Meddela ett svar senast (Veckodag) den (Datum)(Månad)(år)

kontaktinfo. (Hemnummer+ vårt barn mailadress)

Alla barn har inte en egen mail adress men vårat barn har det. Vi tryckte sedan upp detta på fotopapper med ett bra foto på vårat barn och skickade ut en del i kuvert och en del via e-mail och en del gäster har läst via våran hemsida.

• Sommarbarn 2006

I mitt galleri finns det bilder på mina inbjudningskort, det var himla tidsödande i allafall men dom blev fina när dom var klar och mycket uppskattade... Lycka till!

• Tant T

I vårt fall så har vi redan pratat med de släktingar som berörs och de har även redan "tackat ja" så det känns lite överarbetat och att onödigt att skicka med post, men det är klart, man kan ju göra det mer som en komihåggrej...
    Nån som vet om det går att hitta nån mall eller så (med bild) på nätet?

• Tant T

Vad använde ni för papper på inbjudan med foto, kan man skriva ut digitalfoton på "vanligt" papper och skrivare och det ser hyfsat ut eller måste man ha fotopapper?

• Malounis

Så här skrev vi:

Välkommen till XXXXXX kyrka
    Lördagen den 25 november kl 15.00
    Då vi döper vår son Isak

XXXX & XXXXX (våra namn)

Skrev på små enfärgade kort som jag köpte i bokhandeln. Kostnad 2 kr/styck plus porto och kuvert.

När vi skulle stoppa korten i kuverten kom vi på att vi inte skrivit något datum för senast anmälan, så jag skyndade mig att klottra ner O.S.A xxxxxx längst ner på baksidan Tänkte att nog är dom väl så smarta att de vänder på kortet? Gör iaf jag om jag får en inbjudan och det inte står nått på framsidan hur man ska anmäla sig, men det är tydligen bara jag för vi har fått höra att flera utav de som ringt inte sett O.S.A:t....

Vi skrev inget om att det blir fika i församlingshemmet efteråt, det tänkte vi inte på att göra. Vi får väl be prästen säga nått om det

Svar på tråden Dop inbjudan?