• RaZZ

Körde Audi RS4, S6, S3 och S8!

Hej ny här...ska bli pappa i Juli!!

Tänkte dela med mig lite av några provkörningar jag gjorde igår Lördag den 19/11. Bilder finns under min sida.

Började med RS4an...V8 420hk, Kolfiber inredning, mockaratt + växelknopp, grymmt snygga RS Recaro stolar som man satt som gjuten i. Morrade iväg sakta ut från handlarn...ut på första rakan, 2ans växel och sen skickade man på ...och det var helt sjukt va denna bil gick! Så fruktansvärt rå och satt med ett helt underbart ljud! Lite kul att det satt 235 35 19"...vinterhjul! Provade även stillastående start och det gick ju undan upp till 200km/h!

Efter den blev det en tur i S6an, som har en V10.. låter speciellt men mycket gött... denna bil kändes lite "trött" efter turen i RS4an... men fungerar ju helt klart som en mycket pigg familjeräser!

Nu stod S3an på tur... 265hk kanske inte låter så mycket men den gick rikigt bra den med!

Sist men inte minst...utan med mest hästar, 450 st för att vara exakt körde vi S8an. En riktig glidare med lyx och massa utrymme som när man lägger i paddel-läget på lådan förvandlades till ett monster! Hade ett grymmt skönt "suuuuuug" i axet...tog lixom aldrig slut!

Så om ni har en slant över, runt 600 000- 1000000:- så kan jag verkligen rekomendera RS4an el S6 avant, familjeräcrar som man får in barnvagnen i utan problem men som du kan pressa på banan!

• Svar på tråden Körde Audi RS4, S6, S3 och S8!
  • P Daddy

om något något man kan anmärka på kanske det var lite synd att du började med RS4:an...haha.

Shit vad jag är avundsjuk!!!

• P Daddy

en till anm. (hittade inte nåt bildgalleri att se bilderna!!)  =(
    körde du dem på bana?

• Ångan

Har oxå testkört dessa bilar (förrutom S3:an) Körde audi tt 3,2 istället.
    Grymma bilar allesammans måste kag säga

• cruZZe

RS modellerna är mkt trevlig bilar. Men jag tycker inte de förmedlar enn 100% racingglädje. Jag är dock partisk eftersom jag är helt insnöad på deras konkurenter med RWD

• Ångan

tycker inte Rs modellerna är riktiga "racingbilar". Dom väger på tok för mycket för det, även BMW:s M modeller är för tunga för att vara riktigt fina bilar att svänga med, förrutom CSL:n då

• cruZZe

Ångan: Ja renodlade supersportare blir dom juh aldrig. Men svårslagna som mkt snabba allroundbilar är tyskarna onekligen.

• RaZZ

Näj det stämmer precis som ni säger att ingen av dessa bilar är "rikigt räcingbilar" det är ju som sagt mkt rikigt! MEEEEN som "familjeräcer kombi,kunna åka på bana och piskar skiten ur det mesta bil vid stoppljus" så är dessa bilar mkt kompetenta!

• RAF

Ni tittr för blint. prova BMW 300i alternativt BmW 2
    535td 272 TD hästar och 540 i vrid. För 700 loppor 310 hp o 640Nm.
    SesE
    på gatan....

• RaZZ

Ser inte alls blint... jag är väldigt öppen för andra märken. Du själv tycker jag verkar se ganska blint på just BMW!

• tomsus

Provkörde en Subaru Forester 2.5XT... 0-100 på 5.9 sekunder i en 'SUV' :D

Kan inte sätta den på samma skala som RS4:an såklart, men uj vad skoj för pengarna!

Svar på tråden Körde Audi RS4, S6, S3 och S8!