• Västkusttjejen

Från vilken vecka räknar man när alla pratar om vilken vecka de är i???

Jag är i vecka 3 enligt mig (tredje veckan efter ET) Men när alla pratar om vilken vecka de är i, vad menar de då? På sjukhuset verkar de räkna två veckor innan ÄP? Men ska de två veckorma räknas in i dessa 12v missfallsriskperioden? Snälla finns det någon som vet?

• Svar på tråden Från vilken vecka räknar man när alla pratar om vilken vecka de är i???
  • Prisssan

Jag tror man säger att man är i vecka 4 om man har gått3 veckor o 2 dagar tex.

• Benganfans

Man räknar från sista mens första dag

• Mirren

Om du fyller i datumet för ÄP som ägglossning i graviditetskalendern får du reda på både BF och vilken vecka du är i. Grattis!

• Västkusttjejen

Så alltså borde jag vara i vecka 5 eller 6 då alltså? Men ingår de veckorna verkligen i beräkningen för de här missfallsveckorna??? Jag menar, innan man ens hunnit gjort ET är man ju egentligen i praktiken inte gravid ju? Klurigt detta... hehe

• Mirren

Ja, visst är det skönt att man får några veckor "gratis"?

• Västkusttjejen

Åh var inne och läste nu, jag är i femte veckan =) alltså bara 7 veckor kvar till lite mer trygghet *skrattar hopplöst* ;) hualigen, detta är verkligen psykiskt påfrestande!!!

• Mirren

Tänk på att du får ett extra VUL i vecka 7. Om fostret är så stort som det ska vara och hjärtat slår är risken för missfall mycket lite. Så, du borde kunna slappna av lite därefter i alla fall. 

Var gjorde du IVFn?  

• Prisssan

Ta det lugnt tjejen o försök att inte tänka på det för mkt! Om jag skulle blivit gravid så hade jag gett det rådet åt mig själv Jag skulle inte vilja tänka negativt när jag äntligen lyckats!

• Västkusttjejen

Jag ska ju in på vul redan nu i v5... Jag går/gick på Cura i Malmö. Ja jag har också hört något om att från det att man ser hjärtljud kan man andas ut lite!? Men vad ske de då kunna se redan i v 5???

• Prisssan

vecka fem är nog lite tidigt att se så mkt, jag tror att de säger sex eller sju för att se hjärtat slå. Men man vet ju aldrig.

Svar på tråden Från vilken vecka räknar man när alla pratar om vilken vecka de är i???