• Lepa

v.17 och ingen aptit!

Känner ingen som helst aptit, blir lite hungrig som vanligt o äter men har ingen speciell lust till mat! Innan jag blev gravid har jag varit sugen på mat hela tiden men sen jag blev gravid så har den känslan försvunnit. Trodde den skulle skulle komma tillbax nu när jag snart gått halva tiden? Mer i samma sits!??

• Svar på tråden v.17 och ingen aptit!
  • Tessy82

känner igen det där, jag har inte heller så stor matlust, visst blir jag hungrig men det är ingen mat som jag är sugen på längre. det känns som att jag måste äta bara för att jag måste ibland.
    jag undrar också när matlusten kommer tillbaka.

är förresten också i vecka 17 nu.

• mammaSofia

Hej!
    Har vecka 17+1 idag. Mitt problem är mera att jag mår illa, SÅ illa. Usch! Och därför inte har matlust. Men jag äter nog, för jag vet att det är bättre när jag äter, men en halvtimme efter maten så mår jag illa igen. Urk! Har inte varit såhär när jag väntat mina 2 söner, så kanske det är en tös på kommande. :o)

• Tessy82

jag har också haft mycket illamående och när det var som värst så var jag ju tvungen att småäta hela tiden för att inte må ännu mer illa, men nu när illamåendet har försvunnit så behöver jag inte äta för illamåendets skull och då är jag inte sugen på nåt speciellt längre,

• nasselina

Samma här fast är i v.19. Men jag tror att det kommer vända snart.
    Har ett barn sen tidigare och då var det likadant. Men jag lyckades gå upp 17 kilo
    med henne, så matlusten kom, fast jag minns inte riktigt när?

• Vicka81

samma här! jag fick småäta konstant de första 13 veckorna, sen har jag haft väldigt dålig aptit. det är först de senaste dagarna aptiten har kommit tillbaka och jag faktiskt blir sugen på mat (däremot blir jag mätt väldigt snabbt). är i v19.

• ekin

Jag tycker bara att man äter mindre. Är väl inte så sugen på mat, mer på fika aktig föda. Det ska gå snabbt helt enkelt. Men jag skulle nog kunna småäta hela tiden. Jag är i v. 18 nu.

• Lepa

jag känner inte för att äta sött, fett eller nått annat i denna kategori...har isåfall större sug efter nyttig mat!?? tänkte bara kolla om myten var sann att man blir ett matätande monster när man blir gravid och när blir man det isåfall! för mig är det helt ok att äta sådan mat jag äter nu och inte massa skräp!

• Maggis

Är i v 22 och har också noll aptit. Har dessutom, efter 2 illamåendefria veckor, fått tillbaka eländet. Och jag som älskar mat i vanliga fall. Nu smakar allt sågspån...

//Maggis
Svar på tråden v.17 och ingen aptit!